۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
۳۰۹ آبگرمکن خورشیدی در روستاهای زنجان نصب شد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان:

۳۰۹ آبگرمکن خورشیدی در روستاهای زنجان نصب شد

زنجان- آقاجانلو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان گفت: تاکنون ۳۰۹ آبگرمکن خورشیدی در روستاهای استان زنجان به صورت رایگان نصب شده است.

خلیل آقاجانلو در گفتگو با خبرنگار بازار، به نصب آبگرمکن های خورشیدی در روستاهای زنجان اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح سالانه به صورت منظم اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح از سال ۹۷ با قوت بیشتری انجام شده است،اظهار کرد: از زمان شروع این طرح تاکنون ۳۰۹ آبگرمکن خورشیدی در روستاهای استان زنجان نصب شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنحات با بیان اینکه این طرح در تمامی روستاها به صورت رایگان انجام می شود، گفت: هزینه آبگرمکن ها از محل صندوق توسعه ملی تامین  می شود.

آقاجانلو با بیان اینکه این طرح برای حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از قطع درختان جنگل‌ها در روستاهای فاقد گاز انجام می شود، تاکید کرد: هزینه هر آبگرمکن خورشیدی در استان بیش از ۵۰ میلیون تومان است. 

وی ابراز کرد: همچنین اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در پنج هزار و ۹۴۰ هکتار عملیات بیولوژیکی را از سال ۹۷ تاکنون اجرا کرده است. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان گفت: همچنین در همین بازه زمانی ۱۴ هزار و ۳۵۵ هکتار مبارزه با آفات و بیماری های جنگلی در جنگل های استان انجام شده است. 

کد خبر: ۷۱٬۹۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha