۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
پیشرفت در حوزه صنعت با وجود جنگ تمام عیار اقتصادی
معاون وزیر صمت مطرح کرد:

پیشرفت در حوزه صنعت با وجود جنگ تمام عیار اقتصادی

عملیات اجرایی و بهره‌برداری از چند طرح صنعتی و پروژه عمرانی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران آغاز شد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، بهره‌برداری از ۲ پروژه شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی و عملیات اجرایی جدول گذاری و آسفالت معابر در شهرک صنعتی چناران، عملیات اجرایی شبکه جمع‌ آوری آب‌های سطحی در شهرک صنعتی ماشین ابزار مشهد، افتتاح واحد صنعتی تولید کننده تجهیزات یک بار مصرف بیمارستانی و بهره‌برداری از خطوط انتقال دو مداره ۱۳۲ و ۶۳ کیلوولت شهرک صنعتی توس از جمله طرح‌هایی بود که روز چهارشنبه با حضور محسن صالحی‌ نیا آغاز شد.

دو پروژه عمرانی شبکه جمع‌ آوری آب‌های سطحی و جدول گذاری و آسفالت معابر در شهرک صنعتی چناران و پروژه شبکه جمع‌ آوری آب‌های سطحی در شهرک صنعتی ماشین ابزار با اعتبار ۱۲۲ میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی شد.

همچنین پروژه خطوط انتقال دو مداره ۱۳۲ و ۶۳ کیلوولت شهرک صنعتی توس با هزینه ۱۶ میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

واحد صنعتی پارسیان ایمن کیمیا نیز تولید کننده تجهیزات یک بار مصرف بیمارستانی (سیفتی باکس آنتی باکتریال) در شهرک صنعتی توس است که با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد ریال، زمینه اشتغال ۵۰ نفر را فراهم کرده است.

با وجود جنگ اقتصادی، حوزه صنعت درحال توسعه و پیشرفت است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی و بهره‌ برداری از چند طرح صنعتی و پروژه عمرانی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگاران عنوان کرد: سیاست دولت، توسعه پایدار واحدهای صنعتی در سراسر کشور است که در این راستا برنامه‌ های جامعی برای تأمین نیازهای واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اجرا شده تا صنایع مختلف، به‌ خصوص صنایع کوچک و متوسط برای افزایش تولید و ارزش افزوده از آن بهره ببرند.

محسن صالحی‌ نیا با بیان این‌که اقدامات مهمی در جهت تأمین نیازهای اساسی واحدهای صنعتی انجام شده است، افزود: بر اساس سیاست‌های دولت، تمامی برنامه‌ های حمایتی با توجه به اولویت و ضرورت‌ های کشور برای واحدهای صنعتی اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: در راستای برنامه‌های حمایتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، توسعه فضای کسب‌ و کار و اشتغال مولد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور به‌صورت مستمر درحال انجام است که اشتغال ۹۰۴ هزار و ۵۳۷ نفر را تا کنون فراهم کرده و تا پایان سال با سیاست‌های حمایتی دولت، شاهد تولید بیشتر و افزایش اشتغال در واحدهای صنعتی کشور خواهیم بود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: در مسیر توسعه بیشتر واحدهای صنعتی در کشور از تمامی امکانات و مزیت‌ها برای صنعتگران استفاده می‌کنیم تا علاوه بر ثبات، توسعه اقتصادی پایدار صاحبان صنعت روند رو به رشد داشته باشد.

صالحی‌نیا یادآور شد: برای حمایت از سرمایه‌گذاران در چارچوب برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و رفع موانع سرمایه‌گذاری و تولید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مناطق کمتر توسعه یافته، واحدهای تولیدی این شهرک‌ها تا ۱۳ سال از پرداخت مالیات معاف هستند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: در این راستا برنامه‌های مهم و محوری حوزه صنعت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تدوین شده تا شاهد حداکثر تولید در واحدهای صنعتی باشیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دشمن با وجود فشارهای اقتصادی نتوانسته به واحدهای صنعتی و تولیدی آسیب برساند و صنعتگران با وجود جنگ اقتصادی با تمام توان به کار خود ادامه می‌دهند و درحال توسعه و پیشرفت هستند.

صالحی‌نیا خاطرنشان کرد: فضای مطلوبی برای فعالیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور فراهم است و اصلاح فرآیندهای سرمایه‌گذاری در چارچوب اهداف اقتصادی در جهت رشد و توسعه صنعتی انجام شده تا صاحبان صنعت با طیب خاطر به بهره‌برداری، تولید و اشتغال همت گمارند.

کد خبر: ۷٬۱۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha