۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
بحران کرونا نفت خام برنت را ۴۹ دلاری کرد!
افت ۵ درصدی نفت خام ؛

بحران کرونا نفت خام برنت را ۴۹ دلاری کرد!

در پی شیوع گسترده ویروس کرونا، کند شدن اقتصاد جهان و نگرانی های پیرامون کاهش تقاضای نفت خام، قیمت آن را با شدیدترین سقوط هفتگی روبرو کرد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از سی ان بی سی، قیمت نفت خام در هفته گذشته ۵ درصد سقوط کرد و این شاخص سقوط هفتگی خود را به ۱۶ درصد رساند و به عنوان بدترین سقوط هفتگی از دسامبر ۲۰۰۸ تا کنون ثبت شد.

همچنین نگرانی های سرمایه‌گذاران و شیوع آن در ۴۰ کشور جهان مصرف نفت را کاهش داده است.

قیمت نفت در روز پنجشنبه روند صعودی خود را ادامه داد زیرا نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با افت بیش از ۵ درصد در کمترین میزان به ۴۵.۸۸ دلار در هر بشکه رسید.

از آنجایی که چین بزرگترین مصرف کننده در جهان است، تأثیر این ویروس بر نفت خام امریکا بیشتر و بیشتر می شود و به شدت افت خواهد کرد.

 وست تگزاس اینترمدیت پس از سقوط بیش از ۵ درصدی در معاملات اولیه، برخی از ضررهای خود را کاهش داد و ۳.۳ درصد یا معادل ۱.۶۴ دلار پایین تر در سطحی که از ژانویه ۲۰۱۹ مشاهده نشده، به تصویب رساند و در اعماق بازار خرس که در حال حاضر ۲۹ درصد زیر سطح ۵۲ هفته ای خود با نرخ ۶۶.۶۰ دلار بوده است، نشست.

بنچمارک بین المللی نفت خام برنت به ۵۰.۹۷ دلار در هر بشکه رسید، که پایین ترین سطح آن از ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ بود، قبل از این که برخی از خسارات را مرتفع کنیم تا ۲.۳۴ درصد کاهش یابد و با ۵۲.۱۸ دلار در هر بشکه کاهش یابد.

در پایان معاملات روز جمعه به وقت آمریکا قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین آمریکا،  دابلیوتی‌آی، ۴.۹ درصد سقوط کرد و به ۴۴.۷۶ دلار رسید.

پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه می ۳.۹ درصد سقوط کرد و به ۴۹.۶۷ دلار رسید. این شاخص با ۱۳ درصد سقوط بدترین ضرر هفتگی از ژانویه ۲۰۱۶ تا کنون را به ثبت رساند.

کد خبر: ۷٬۱۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha