۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
انتقاد سازمان جهانی بهداشت از توزیع ناعادلانه واکسن؛ به فقرا واکسن بدهید

انتقاد سازمان جهانی بهداشت از توزیع ناعادلانه واکسن؛ به فقرا واکسن بدهید

سازمان بهداشت جهانی گفت کارزار واکسیناسیون را محدود کنید و دوزهایی را به کشورهای فقیرتر اختصاص دهید.

به گزارش بازار، سازمان جهانی بهداشت از کشورهای عضو خواست دست از کارزار واکسیناسیون در سرزمین خود بکشند و آن را به اقشاری که بیشتر در معرض خطر هستند و نیز کادر درمان بدهند.  اما علت این درخواست چیست؟

علت آن امنیت واکسن کووید نیست بلکه تأمین یک پوشش عادلانه در سطح جهانی است به طوری که هر چه زودتر به کشورهای فقیرتر که در آنها وضعیت پاندمی ممکن  است تا قبل از سال ۲۰۲۴ نیز متوقف نشود، برسد.

البته این درخواست سازمان جهانی بهداشت به شکل مثبتی مورد استقبال تمامی کارشناسان ایتالیایی قرار نگرفت. آنها درخواست پیشنهادی را گامی به عقب در نبرد علیه ویروس قلمداد می کنند.

پروفسور پرلیاسکو در این خصوص نظر مساعدی داشت. به عقیدۀ وی این پیشنهاد باید مدنظر گرفته شود زیرا ما نمی توانیم کشورهای فقیرتر را به فراموشی بسپاریم. لیکن گالی، مدیر بخش بیماریهای عفونی بیمارستانی در میلان در این خصوص به مخالفت پرداخت و در خصوص خطرات ناشی از رها کردن کارزار واکسیناسیون سخن گفت.

به عقیدۀ وی مصونیت جهانی تنها با انجام تلاشی اجتماعی – جهانی بدست می آید که از ساخت تأسیسات دارویی یا دخالت دادن آنهایی که وجود دارند برای افزایش توان تولید، می گذرد.

کد خبر: ۷۱٬۸۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha