۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
تصمیم «جف بزوس» برای کناره گیری از مدیرعاملی آمازون
انتقال قدرت در شرکت آمازون؛

تصمیم «جف بزوس» برای کناره گیری از مدیرعاملی آمازون

شرکت آمازون اعلام کرد، بنیانگذار این شرکت از سمت خود به عنوان مدیر عامل استعفا خواهد کرد و پست ریاست اجرایی را برعهده خواهد گرفت.

به گزارش بازار، «جف بزوس» (Jeff Bezos) بنیانگذار شرکت آمازون در نامه‌ای به کارکنان این شرکت تاکید کرد با حضور در هیات مدیره، درگیر اقدامات مهم آمازون خواهد بود، اما همزمان وقت و انرژی لازم برای تمرکز روی فعالیت‌های دیگر خود را خواهد داشت.

 براساس این انتقال قدرت که برای سه ماهه سوم برنامه ریزی شده است، «اندی جاسی» Andy Jassy که ریاست فعلی بخش رایانش ابری آمازون را برعهده دارد، مدیر عامل بعدی این شرکت خواهد بود.
 
آمازون همچنین از سومین سود بی سابقه متوالی خود و فروش سه ماهه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برای نخستین بار خبر داد.

اطلاعات رفینیتیو Refinitiv نشان می‌دهد فروش خالص آمازون به ۱۲۵.۵۶ میلیارد دلار افزایش یافته است. بزوس ۲۷ سال پیش به عنوان یک فروشنده اینترنتی کتاب این شرکت را تاسیس کرد.
 
بزوس از سال ۲۰۱۷ میلادی تاکنون همواره ثروتمندترین فرد جهان بود و پس از وی بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت و برنار آرنو، مالک شرکت محصولات لوکس لویی ویتون، در جایگاه‌های دوم و سوم این رده‌بندی قرار داشتند. با این حال ماه گذشته ایلان ماسک، مدیر و سهامدار شرکت خودروسازی تسلا از سوی نشریه بلومبرگ به‌عنوان ثروتمندترین شخص جهان معرفی شد و جای بزوس را گرفت.

سهام شرکت آمازون در سال گذشته بیش از ۷۳ درصد رشد داشت که این رشد با شیوع ویروس کرونا و آغاز قرنطینه عمومی ادامه یافت. خانه‌نشینی مردم استقبال آن‌ها از خریدهای آنلاین را افزایش داد و همین امر ادامه سیر صعودی ارزش سهام شرکت آمازون را بیمه کرد.

آمازون فعالیت خود را در سال ۱۹۹۵ با عنوان فروشگاه آفلاین کتاب آغاز کرد، سپس اقدام به فروش محصولات نو یا دست‌دوم از طریق اینترنت نمود. شرکت آمازون هم‌اکنون طیف گسترده‌ای از کالاها و محصولات را توزیع می‌کند که از کتاب، سی‌دی و دی‌وی‌دی، بسته‌های نرم‌افزاری تا تجهیزات الکترونیکی و وسایل خانگی، کیف، کفش و انواع لباس را در بر می‌گیرد و امروزه بزرگترین فروشگاه‌های اینترنتی جهان بشمار می‌آید.

کد خبر: ۷۱٬۸۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha