۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
تاکید بر ارتقای همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری چک
در دیدار سفیر چک با رییس گروه دوستی پارلمانی و چک مطرح شد؛

تاکید بر ارتقای همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری چک

ریختار، سفیر جدید جمهوری چک در تهران بر ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی و تجاری با ایران تأکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جوزپ ریختار سفیر جدید جمهوری چک روز گذشته (سه‌شنبه) با سید مهدی فرشادان رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و چک در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

فرشادان در ابتدای این دیدار با اشاره به ارتقای مناسبات دو کشور به سطح سفیر در ۴ سال اخیر، گفت: این ارتقاء مناسبات را نشانه‌ای از پیشرفت و تحکیم روابط دوستانه دو کشور ارزیابی می‌کنیم و انتظار داریم که تأثیر بیش از پیش آنرا در توسعه همکاری‌های فیمابین شاهد باشیم.

وی همچنین ضمن اعلام آمادگی گروه دوستی پارلمانی ایران و چک در مجلس شورای اسلامی برای کمک به تسهیل و تسریع همکاری‌های دو کشور، گفت: معتقدیم گفتگوهای نمایندگان مجالس ایران و چک می‌تواند در رفع موانع احتمالی و فراهم نمودن زیرساخت‌های قانونی همکاری‌ها مفید واقع شود از این رو امیدواریم بعد از پایان شرایط همه‌گیری ویروس کرونا شاهد تبادل هیات‌های پارلمانی میان دو کشور باشیم.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و چک در ادامه این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های دو کشور برای توسعه روابط فیمابین به‌ویژه در زمینه‌های اقتصادی و تجاری، گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر سطح همکاری‌های اقتصادی فیمابین تحت تاثیر تحریم‌های ظالمانه آمریکا روندی نزولی داشته است. در شرایط فعلی انتظار این است که طرفین راهکارهای توسعه همکاری‌ها را بررسی کنند تا به دور از دخالت‌های ثالث به جایگاه سابق برگردیم.

تاکید بر توسعه همکاری‌های پارلمانی و تقویت روابط اقتصادی
جوزف ریختار سفیر جمهوری چک در تهران نیز در این دیدار بر توسعه همکاری‌های پارلمانی دو کشور تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد پس از پایان بحران کرونا، گفتگوهای نمایندگان مجالس ایران و چک از سر گرفته شود.

وی در ادامه با ابراز امیدواری نسبت به رفع تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کشورمان، گفت: معتقدیم رفع تحریم‌ها کمک شایانی به استفاده از ظرفیت‌های موجود دو کشور و تقویت روابط اقتصادی ایران و چک می‌کند که امیدواریم با رویکرد دولت جدید ایالات متحده آمریکا این مهم به وقوع بپیوندد.

سفیر جمهوری چک در پایان بر تقویت همکاری‌های دو کشور در زمینه معادن، انرژی، ماشین آلات و تبادل محصولات کشاورزی تاکید کرد.

کد خبر: ۷۱٬۸۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha