۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
غول نفتی آمریکا برای اولین بار پس از ۴۰ سال متضرر شد

غول نفتی آمریکا برای اولین بار پس از ۴۰ سال متضرر شد

بزرگترین تولیدکننده نفت آمریکا - اکسون موبیل - برای اولین بار در ۴۰ سال گذشته ضرر دید.

به گزارش بازار به نقل از اسپوتنیک، امسال حجم معاملات شرکت اکسون موییل به میزان ۲۲.۴ میلیارد دلار رسید. درآمد در سال ۲۰۲۰ با کاهش ۳۰.۷ درصدی به ۴۶.۵ میلیارد دلار رسید.

این آژانس خاطرنشان می کند که این شرکت میلیاردها دلار ضرر به خاطر شیوع ویروس کرونا و کاهش تقاضای نفت و همچنین به دلیل استهلاک دارایی های موجود در بخش گاز شیل متحمل شده است. به نوبه خود، شرکت ExxonMobil به سرمایه گذاران اطمینان داده است که به پرداخت سود سهام خود ادامه می دهد تا جایی که بتواند این ضررها را جبران کند.

بی پی، یکی دیگر از غول های نفتی نیز وضعیت بهتری ندارد و برای اولین بار در ده سال گذشته سال را با ضرر پایان می دهد. تولید نفت توسط این شرکت در سال ۲۰۲۰ به میزان ۸.۱ درصد کاهش یافته و به ۳.۴۷ میلیون بشکه در روز رسیده است. درآمد این غول برای سال ۳۵ درصد کاهش یافت (به ۱۸۰.۳۷ میلیارد دلار).

در اوایل ماه فوریه، مشخص شد که دو شرکت شورون و اکسون موبیل در حال مذاکره در مورد ادغام بودند. در حال حاضر اکسوون و شورون به ترتیب ۱۹۰ و ۱۶۴ میلیارد دلار در بازار سرمایه دارند و اگر این ادغام صورت گیرد بزرگترین ادغام در تاریخ است. اما اکنون مذاکرات متوقف شده است.

کد خبر: ۷۱٬۸۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha