۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
تأثیرات کووید که نباید آنها را دستکم گرفت
ایل جورناله بررسی کرد:

تأثیرات کووید که نباید آنها را دستکم گرفت

تحقیقات مربوط به پیشگیری و درمان کووید باید اکنون بیش از هر زمان دیگر همپای هم حرکت کنند.

بازار؛ گروه بین الملل: از زمانی که ویروس کرونا وارد زندگی ما شد، از نظر رسانه ای توجهات روی مطالعاتی متمرکز شدند که به پیشگیری مربوط می گردد.

در این رابطه نتایج به دست آمده به لطف تحقیق علمی با ارائۀ اولین پاسخ های دفاعی علیه ویروس به منصۀ ظهور رسیدند. با این وجود جنبۀ دیگری وجود دارد که تحقیقات روی آن تمرکز کرده اند و آن به مسائلی مربوط می شود که پس از ابتلا به بیماری دچارش می شویم. باید دید در این عرصه تحقیقات در چه مرحله ای هستند؟

در زندگی روزمره کم و بیش برای همه پیش می آید که دچار علائمی از آنفولانزا می شویم لیکن اکنون ترس از ابتلا به ویروس کرونا و حس مسئولیت آنچنان بالاست که ما را به انجام آزمایش می کشاند. یا با اطمینان از عدم ابتلا به آن یا در موارد بدتر با یک تست مثبت به خانه بر می گردیم. دراین مورد زنگ خطر به صدا در می آید.

بیمار علاوه بر علائم آشکار، دچار نارسایی هایی هم در سیستم قلبی عروقی می شود. مانند لختگی خون که به موجب یک تحقیق آمریکایی بر حدود ۵۰ درصد بیماران کووید-۱۹ عارض می گردد.

سوال دیگری که مطرح می گردد این است که چه رابطه ای میان مشکلاتی که عارض ریه ها می شود با مشکل ترومبور ناشی از ویروس کرونا وجود دارد. به گفتۀ دکتر آلونجی، وضعیت لختگی بیش از حد که ناشی از التهاب است باعث آمبولی در سطح شریان های ریه و نیز ترومبوز عمیق در رگ ها می شود که ممکن است با یک آمبولی ریه بدتر شود.

بنابراین آنچه بر سر بدن بیماران مبتلا به کووید می آید، تداوم تحقیق علمی را می طلبد که تا به امروز ادامه دارد. در واقع تحقیقات مربوط به پیشگیری و درمان کووید باید اکنون بیش از هر زمان دیگر همپای هم حرکت کنند.

جنبۀ دیگری که از پاندمی کنونی وجود دارد و اغلب به آن اهمیت داده نمی شود به اهمیت رسیدگی به افراد درمان شده از کووید حتی در فاصلۀ زمانی است. به موجب توصیه های جامعۀ هماتولوژی آمریکا لازم است هر چه زودتر درمان های ضدانعقادی در بیماران کووید آغاز شده و حتی بعد از ترخیص از بیمارستان این امر ادامه یابد.

کد خبر: ۷۱٬۸۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha