۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات جهت حمایت از تولید در اردبیل پرداخت شد
رئیس سازمان صمت اردبیل:

۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات جهت حمایت از تولید در اردبیل پرداخت شد

اردبیل- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت:‌ در سالجاری بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از منابع مختلف در حمایت از چرخ‌های تولیدی و اقتصادی استان پرداخت شده است.

رامین صادقی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در احیای واحدهای راکد و همچنین افزایش ظرفیت خالی واحدهای تولیدی و صنعتی استان به عنوان دو رویکرد اصلی اقدامات خوبی در سطح استان آغاز شده و امیدواریم تا پایان امسال همه اهداف و برنامه‌ها در این بخش تحققی عینی پیدا کند.

وی تصریح کرد: ۵۰ واحد تولیدی در استان با افزایش ظرفیت تولید خود تا ۸۰ درصد سعی کردند تا زمینه اشتغال برای ۶۴۵ نفر را فراهم کنند که تاکنون ۴۰ مورد از این واحدها فعالیت تولیدی خود را چندین برابر افزایش دادند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با قدردانی از حمایت مسئولان قضایی و اجرایی استان از واحدهای تولیدی، صنعتی و سرمایه‌گذاران این بخش گفت: در قالب جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به صورت هفتگی و همچنین کمیته حمایت قضایی با همکاری خوب دادگستری استان مشکلات واحدهای تولیدی در بخش‌های مختلف به ویژه حقوقی و پرداخت تسهیلات رفع شده و رضایتمندی آنها را شاهد هستیم.

بازگشت ۵۳ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید
صادقی در مورد بازگشت واحدهای تولیدی به چرخه فعالیت مجدد افزود: از ۷۷ واحد صنعتی راکد که قرار بود امسال به چرخه تولید بازگردند تاکنون ۵۳ واحد در این امر پیشقدم و پیشتاز بودند به طوریکه بازگشت آنها به چرخه تولید فرصت اشتغال برای ۹۰۰ نفر را در استان به وجود آورده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در پرداخت تسهیلات بانکی نیز برای صاحبان واحدهای تولیدی اقدامات مناسبی انجام شده به طوریکه ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از منابع مختلف در حمایت از واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

صادقی اضافه کرد: استان اردبیل در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ و یارانه‌دار موفق شده ۵۴ درصد بیشتر از سهمیه تخصیصی استان اقدام به جذب این منابع کند که از این لحاظ رتبه دوم کشوری را در جذب اعتبارات این بخش به دست آوردیم.  

وی بیان کرد: بدون هیچ‌گونه محدودیتی پرداخت تسهیلات برای سرمایه‌گذاران در دستور کار است و ما موظف هستیم به طرح‌های ایجادی و همچنین توسعه‌ای پرداخت تسهیلات را با کمک بانک صنعت و معدن انجام دهیم.

صادقی به فعالیت‌های انجام شده در بخش معدن نیز اشاره کرد و ادامه داد: با هدف جلوگیری از خام‌فروشی محصولات معدنی، ما سعی کردیم تا با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نسبت به استخراج معادن با ارزش در استان اقدام کنیم.

تولید کاغذ از سنگ با تکنولوژی‌های مدرن 
وی به مصالح سنگی و ساختمانی نظیر شن و ماسه و همچنین معادن فلزی و با ارزش اشاره کرد و گفت: تولید کاغذ از سنگ با تکنولوژی‌های مدرن در روزهای آینده به بهره‌برداری خواهد رسید که در حوزه‌های مختلف تولید کاغذ از کاغذ ای. تی. ام گرفته تا کارتن بسته‌بندی تولید شده که مواد اولیه آن نیز کربنات کلسیم است.

صادقی اظهار کرد: در دو سال گذشته در جهت شناسایی عناصر فلزی با ارزش در استان رایزنی‌ها انجام شده به طوریکه در روزهای گذشته کارخانه فرآوری مس و ملیبدن در مشگین‌شهر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی کلنگ‌زنی شد تا در مدت دو سال شاهد بهره‌برداری از این مجموعه باشیم.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در این واحد فرآوری قرار است ۱۵ میلیون تن در فازهای مختلف استخراج مواد معدنی و فرآوری آن انجام شده تا توسعه استان را در بخش اشتغالزایی در این حوزه شاهد باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت:‌ در جنوب استان نیز شرکت ایمیدرو کارهای اکتشافی و استخراجی خود را به ویژه در منطقه قزل‌اوزن و نقاط امیدبخش شروع کرده و تلاش بر این است تا این مجموعه نیز به چرخه فعالیت‌های تولید و فرآوری برگشته تا امکان بهره‌برداری از آن فراهم آید.

کد خبر: ۷۱٬۸۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha