۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
حمایت ۲۸۰۰ میلیون تومانی پارک علم و فناوری گلستان از شرکت ها
رئیس پارک علم و فناوری گلستان خبرداد؛

حمایت ۲۸۰۰ میلیون تومانی پارک علم و فناوری گلستان از شرکت ها

گرگان- غفاری، رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: امسال دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات توسط پارک علم و فناوری گلستان به شرکت ها پرداخت شده است.

مهدی غفاری در گفتگو با بازار، اظهار کرد: امسال دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان حمایت مستقیم مالی از شرکت ها داشتیم و حتی واحدهای فناور ما ۸۰ میلیون تومان حمایت مالی بدون بهره گرفتند که بسیار ساده تر از بانک ها است.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان همچنین از تشکیل صندوق پژوهش و فناوری در گلستان خبرداد و گفت: این صندوق بازوی حمایتی خوبی برای استارت آپ ها است و علاوه حمایت مالی امکان صدور ضمانت نامه دارد و کمک می کند تا شرکت ها راحت‌تر خدمات مالی دریاف کنند.

وی با بیان این که ۱۹۱ نفر در واحدهای فناور مشغول به کار هستند، گفت: اکثر اعضای ما تحصلات عالیه و درصد بالایی از آن ها تحصیلات کارشناسی به بالا دارند به طوری که تنها ۷۱ نفر با مدرک دکترا مشغول فعالیت هستند.

غفاری اضافه کرد: ارزیابی ما نشان می دهد هراستارت آپ به طور میانگین چهار تا پنج نفر را مشغول به کار می کند و تا الان حدود ۲۹۰ نفر در سامانه اشتغال ثبت شده اند.

وی با بیان این که پارک گلستان میزبان استارت آپ ها، شرکت های دانش بنیان، فناور و خلاق است، گفت: افراد دارای ایده و خلاق می توانند با حضور در پارک ارزیابی اولیه شوند و سپس برای ورود به بازار و تجاری سازی و حل نیازهای کشور و استان تحت پوشش قرار بگیرند.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان از همکاری با دانشگاه ها برای توسعه مراکز رشد خبرداد و گفت:مراکز رشد مشترکی هم با دانشگاه های گلستان، منابع طبیعی، پیام نور و علوم پزشکی داریم که دسترسی دانشجوها را به خدمات پارک تسهیل کرده است.

وی اضافه کرد: همچنین در گنبد با همکاری دانشگاه گنبد، در گرگان در مجتمع آفتاب و در علی آباد هم مرکز رشد ما شکل گرفته است تا افراد بتوانند طرح خود را ارائه دهند.

کد خبر: ۷۱٬۷۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha