۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
واحدهای تولیدی، روغن را به جای قنادی‌ها به واسطه ها می فروشند
رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران:

واحدهای تولیدی، روغن را به جای قنادی‌ها به واسطه ها می فروشند

بهره مند، رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی و کافه قنادی تهران اظهار کرد: واسطه‌ها روغن را احتکار می‌کنند یا اینکه به چند برابر قیمت در بازار سیاه می‌فروشند. از کارخانه روغن را ۱۲۰ هزار تومان می‌خرند و در میدان محمدیه یا بازار مولوی ۵۰۰ هزار تومان می‌فروشند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، علی بهرمند، رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی و کافه قنادی تهران در مورد روغن مورد نیاز واحدهای قنادی اظهار داشت: متاسفانه واحدهای تولیدی روغن محصولات خود را در اختیار قنادیها قرار نمیدهند و روغن در اختیار واسطهها قرار میگیرد که این موضوع بستر افزایش قیمت و ایجاد بازار سیاه برای روغن شده است. بطوریکه همکاران من نمیتوانند با قیمت کارخانه روغن پیدا کنند و باید برای تهیه روغن واحد تولیدی خود چند برابر قیمت پول پرداخت کند که با همین قیمت نیز مشخص نیست که بتوانند روغن پیدا کنند یا خیر.

وی اضافه کرد: برای تهیه شیرینیهای خشک برای اسفندماه باید کار از امروز شروع شود. ولی متاسفانه به علت نبود مواد اولیه مانند روغن هیچ یک از قنادان این کار را شروع نکردهاند.

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی و شیرینی تهران با اشاره به بازار سیاه روغن خاطرنشان کرد: واسطهها روغن را احتکار میکنند یا اینکه به چند برابر قیمت در بازار سیاه میفروشند. از کارخانه روغن را ۱۲۰ هزار تومان میخرند و در میدان اعدام یا بازار مولوی ۵۰۰ هزار تومان میفروشند. ۳۵۰ تن روغن سهمیه به ما داده بودند که به هر واحد بین ۱۰ تا ۱۵ روغن داده شد که به مصرف ماهانه هم نمیرسد. بنابراین واحدهای شیرینی فروشی نمیتواند روغن احتکار کرده باشند.

وی افزود: قبلا شکر را ۷۵۰۰ تا ۸ هزار تومان میخریدیم بود که با مصوبه جدیدی به قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان درب کارخانه رسیده که تا به دست قناد برسد به قیمت ۱۲ هزار تومان میرسد. آقای تابش، رییس سازمان حمایت در مصاحبهای گفتند که این مصوبه غیرقانونی است اما ترتیب اثری داده نشد و به همان قیمت اعلامی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار در حال فروش است. البته شکر موجود است و کمبودی نیست اما با قیمت زیادی فروخته میشوند.

بهرمند تصریح کرد: تا آخر سال و همینطور شب عید هیچ برنامهای برای افزایش قیمت شیرینی نداریم. وقتی قیمت مواد اولیه افزایش مییابد طبیعتا در قیمت نهایی نیز تاثیرگذر است اما هیچ برنامهای برای افزایش قیمت نداریم.

کد خبر: ۷۱٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha