۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
وزیر جهاد کشاورزی از مزارع خسارت دیده جنوب کرمان بازدید کرد
امروز؛

وزیر جهاد کشاورزی از مزارع خسارت دیده جنوب کرمان بازدید کرد

جیرفت- وزیر جهاد کشاورزی طی سفر به جنوب استان کرمان از مزارع این منطقه که بر اثر کاهش دما و طوفان شن دچار خسارت شده اند، بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، کاظم خاوازی پیش از ظهر سه شنبه در پی سفر به استان کرمان از مزارع خسارت دیده جیرفت و رودبار جنوب بازدید کرد.

مدیرکل جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان در حاشیه این بازدید میزان خسارت سرمازدگی محصولات کشاورزی جنوب استان کرمان را ۲ هزار ۳۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: طوفان شن هم ۲۰۰ میلیارد تومان به این حوزه خسارت وارد کرده است.

سعید برخوری حجم خسارت حوزه کشاورزی ناشی از سرما و طوفان شن در جنوب کرمان را گسترده دانست و اظهار کرد: میزان خسارت برآورد شده در مزارع رودبار جنوب بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان است.

برخوری بیشترین خسارت ناشی از طوفان شن را مربوط به جازموریان و زهکلوت دانست و خواستار ارائه کمک های بلاعوض، امهال وام های کشاورزی و تسهیلات کم بهره به کشاورزان جنوب استان کرمان شد.

افتتاح طرح آبیاری ۱۲۰ هکتاری در جنوب کرمان
همچنین در این سفر یک طرح آبیاری ۱۲۰ هکتاری توسط وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد.

مدیر جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان در حاشیه افتتاح این پروژه اظهار کرد: این پروژه با هزینه کرد ۵۰۰ میلیون تومان از محل منابع دولتی، ۴۲۵ میلیون تسهیلات و ۲۰۰ میلیون مشارکت سرمایه گذار اجرایی شده است.

برخوری ادامه داد: در حال حاضر ۸۷ هکتار از اراضی جنوب استان کرمان مجهز به سیستم های آبیاری نوین است که این مساله بهره وری آب در حوزه کشاورزی را بهبود می بخشد و باید توسعه بیشتری پیدا کند.

وی بیان کرد: دولت در زمینه اجرای طرح های آبیاری تحت فشار مشارکت ۹۰ در صدی دارد.

مدیرعامل بانک کشاورزی و تعدادی از معاونان وزارت جهاد کشاورزی در این سفر وزیر جهاد کشاورزی را همراهی می کنند.

کد خبر: ۷۱٬۶۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha