۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
فقط ۲۰ درصد کارآفرینان اصفهانی کارگروه رفع موانع تولید را می‌شناسند
معاون استاندار اصفهان:

فقط ۲۰ درصد کارآفرینان اصفهانی کارگروه رفع موانع تولید را می‌شناسند

اصفهان- قاضی عسگر، معاون استاندار اصفهان گفت: متاسفانه فقط ۲۰ درصد کارآفرینان اصفهانی کارگروه رفع موانع تولید را می‌شناسند.

حسن قاضی عسگر، در گفت و گو با خبرنگار بازار، ضمن تاکید بر نقش فعالیتهای استارت آپی و کارآفرینی در ایجاد اشتغال برای جوانان اظهار داشت: با تکمیل دولت الکترونیک می‌توانیم بسیاری از بروکراسی ها و موانع پیش پای کارآفرینان را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه این روند می‌تواند به کسب و کارها قوت بخشد، بیان داشت: شناسایی شرکت‌های توانمند و بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه از مهم‌ترین تصمیماتی است که برای اشتغالزایی استان در نظر گرفته‌ایم.

جایگاه مهم بازاریابی و فروش فناوری‌های تولید شده در اصفهان
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم با در نظر گرفتن سیاست‌های تشویقی و تسهیل امور، در راه افزایش اشتغال گام برداریم، گفت: لازم است در زمینه  بازاریابی به شکل جدی تری وارد عمل شویم و در این صورت است که می‌توانیم در داخل یا خارج کشور فروش فناوری را دنبال کنیم.

قاضی عسگر در ادامه با اشاره به بروکراسی های موجود بر سر راه کارآفرینان نیز گفت: بروکراسی چیزی نیست که یک شبه به وجود آمده باشد و یک دفعه تمام شود، بروکراسی از قبل از انقلاب بوده و اصلاح آن زمانبر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: کلیدی‌ترین کاری که می توان در زمینه کاهش بروکراسی‌ها انجام داد این است که کار باید به دست بخش خصوصی بسپاریم، چرا که کارآفرینی، توسعه بخش خصوصی و شناسایی و هدایت نیروهای توانمند به مجموعه‌های کارآفرین مؤثرترین راه های ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی است.

حذف سودجویی واسطه‌ها و حمایت از پروژه‌های استارتاپی
وی با اشاره به اینکه حذف سودجویی واسطه ها و حمایت از پروژه های استارتاپی و بخش خصوصی باعث اشتغالزایی می شود، گفت: اصفهان رتبه اول را در دادن مجوزات در کشور داراست و مدیون فرایند اصلاح شده هستیم.

قاضی عسگر با بیان اینکه نیاز به مشاوران امینی داریم که در زمره فعالان اقتصادی هستند، گفت: نظام دولتی  ما فربه است و باید در زمینه کاهش نیروها گام برداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان بیان داشت: مشکل اساسی این است توان جایگزین کردن نیروهای کیفی که از سیستم دولتی می روند را نداریم و بر این اساس باید آموزش های ضمن خدمت در نظام دولتی ایجاد شود.

بسیاری از نیروهای دولتی قدرت نوآوری و اصلاح سیستم اداری را ندارند
وی گفت: بسیاری از نیروهای دولتی تجربه های دیده نشده و خوبی در زمینه رفع مشکلات دارند اما متاسفانه اسیر سیستم اداری شده اند و قدرت نوآوری و اصلاح آن را ندارند.

قاضی عسگر بهترین راه برون رفت از موانع ایجاد اشتغال و کاهش بروکراسی ها را حمایت از کارآفرینان و باز کردن راه انتقاد در دستگاه های دولتی دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری مجموعه های خصوصی بسیاری از پروژه هایی که سالیان سال است بر زمین مانده را تکمیل کنیم.

قاضی عسگر ادامه داد: سالیان سال است کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را راه اندازی کرده ایم که ۲۰ درصد از کارآفرینان آشنا به این کارگروه هستند و ۸۰ درصد تولیدکنندگان نیز از این موضوع راضی هستند.

میزان آموزش های مهارتی در اصفهان ۴۰ درصد است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: هم اکنون میزان آموزشهای مهارتی در اصفهان ۴۰ درصد است؛ این میزان در کشور به ۳۰ درصد می ‌سد و ما امیدواریم این موضوع را به ۵۰ درصد در استان افزایش دهیم.

کد خبر: ۷۱٬۶۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha