۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
جذب۱۲۴ درصدی تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون در آذربایجان شرقی
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی خبر داد

جذب۱۲۴ درصدی تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون در آذربایجان شرقی

تبریز- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از جذب ۱۲۴ درصدی تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، علی رخ افروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مؤلفه‌های اصلی بخش کشاورزی افزایش کمیت، کیفیت و راندمان محصولات تولیدی با توسعه و تجهیز مکانیزاسیون است که علاوه بر کاهش هزینه‌ها، افزایش درآمد بهره برداران را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: آخرین آمار جذب تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون سال ۹۹ در استان آذربایجان شرقی مبلغ ۱۴۸۲ میلیارد و ۳۰۱ میلیون ریال را نشان می دهد که نسبت به سهمیه اختصاصی به مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد ریال، از جذب ۱۲۴درصدی برخوردار است.

رخ افروز ادامه داد: تاکنون ۸۱۲ دستگاه انواع تراکتور، ۲۴ دستگاه کمباین برداشت غلات، یک هزار و ۵۷ دستگاه ادوات و دنباله بند و ۴ دستگاه ماشین آلات کششی و خودکششی و ۷ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات واحدهای تولیدی(دام و طیور) و در کل یک هزار و ۹۰۴ دستگاه از انواع ادوات و ماشین آلات کشاورزی با اعتباری بالغ بر۱۴۸۲ میلیارد و ۳۰۱ میلیون ریال برای استفاده در طرح های زراعی، باغی، دامی و شیلات جذب شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان با خاطرنشان کردن این نکته که میزان ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان در سال ۱۳۵۷ حداکثر ۰.۳۱ درصد بود، گفت: آمارها نشان می دهد که این رقم در سال ۹۸ به ۲.۱۲ درصد ارتقاء یافته است که نسبت به سال قبل ۰.۲ درصد افزایش نشان می دهد.

کد خبر: ۷۱٬۶۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha