۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
صادرات محصولات چرمی زنجان به شکل چمدانی است/ فعالیت ۲۷۰ صنعتگر
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

صادرات محصولات چرمی زنجان به شکل چمدانی است/ فعالیت ۲۷۰ صنعتگر

زنجان- ارجمند، مدیرکل میراث فرهنگی زنجان از فعالیت ۲۷۰ صنعتگر در حوزه چرم استان خبر داد و گفت: بیشترین صادرات این محصول به شکل چمدانی و به کشورهای آلمان و فرانسه، ایتالیا، عراق، ترکیه و آذربایجان است.

امیر ارجمند در گفتگو با خبرنگار بازار از فعالیت ۲۷۰ صنعتگر در حوزه چرم استان زنجان خبر داد و گفت: یادگیری در حوزه صنعت چرم نسبت به سایر رشته‌های صنایع دستی آسان تر است و وز به روز به تعداد هنرمندان در این حوزه افزوده می شود.

وی با بیان اینکه بیشترین صادرات محصولات چرمی استان به شکل چمدانی به کشورهای آلمان و فرانسه، ایتالیا، عراق، ترکیه و آذربایجان است،اظهار کرد: صادرات در این حوزه به صورت اندک بوده و توسط خود هنرمندان انجام می‌شود. 

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: در سال جاری به علت بیماری کرونا برگزاری نمایشگاه‌ها و همچنین صادرات چمدانی چرم متوقف شده است.

ارجمند ابراز کرد: تنها ۱۵ هنرمند در این حوزه تسهیلات کرونایی در استان زنجان دریافت کردند. 

وی با بیان اینکه در استان زنجان دباغی از گذشته به صورت سنتی انجام می‌شد و چرم‌هایی که مواد اولیه تولید محصولات صنایع دستی چرمی بود از محل دباغی انواع پوست‌های حیوانات همچون گاو و بز تهیه می‌ شد،افزود: امروزه به صورت صنعتی دباغی انجام می شود و تنها سه هنرمند پیشکسوت همچنان به دباغی با شیوه‌های سنتی مشغول به کار هستند. 

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی زنجان تصریح کرد: تنها یک کارگاه دباغی در شهرک صنعتی شماره یک زنجان وجود دارد.

کد خبر: ۷۱٬۶۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha