۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
تصویب طرح ۳ فوریتی رتبه بندی معلمان همزمان با بودجه ۱۴۰۰
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد

تصویب طرح ۳ فوریتی رتبه بندی معلمان همزمان با بودجه ۱۴۰۰

ترکمن، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: لایحه رتبه بندی معلمان تدوین و به دولت ارائه و پس از تصویب در کمیسیون علمی به مجلس تقدیم خواهد شد و امید است نمایندگان همزمان با بودجه ۱۴۰۰ تصویب کنند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی الهیار ترکمن درباره آخرین وضعیت تصویب لایحه رتبه بندی فرهنگیان گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه موظف هستیم علاوه بر ساز و کارهای قانون مدیریت خدمات شرایط رتبه بندی فرهنگیان را فراهم کنیم تا بر اساس سه بعد صلاحیت عمومی، صلاحیت تخصصی و صلاحیت حرفه‌ای در رتبه‌هایی قرار گرفته و بر اساس آن مشوق مالی و غیرمالی دریافت کنند.

وی افزود: باید از طریق رتبه بندی، کیفیت آموزش را ارتقاء و سازوکارهای خودانگیزشی ایجاد کنیم تا معلمان فرایندهای یاددهی و یادگیری را به صورت اثربخش تری مدیریت کنند. طی هفت هشت سال گذشته دو مرتبه با سازوکارهای مندرج در قانون مدیریت خدمات کشوری، دریافتی فرهنگیان را از طریق رتبه بندی افزایش دادیم که باعث شد فاصله آن‌ها با سایر کارکنان دولت کمتر شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فرهنگیان از برخی امتیازات قانون مدیریت خدمات کشوری برخوردار نبودند که در مهر ۹۴، مهر ۹۸، اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ توانستیم با سازوکارهایی این موارد را برقرار کنیم گفت:، اما هنوز تکلیف قانون برنامه ششم توسعه برای رتبه بندی پابرجاست.

الهیار ترکمن ادامه داد: با پیگیری وزیر آموزش و پرورش، لایحه رتبه بندی بر اساس مفاد ماده ۶۳ قانون برنامه ششم تدوین و به دولت ارائه و در کمیسیون علمی تصویب شده و به زودی در صحن دولت مطرح و به مجلس تقدیم خواهد شد. با اجرای رتبه بندی امتیازات اعمال شده از طریق قانون مدیریت خدمات کشوری کماکان ادامه می‌باید و این امتیازات برقرار است، اما همکاران برای رسیدن به فوق العاده رتبه بندی باید امتیازاتی را کسب و در رتبه‌های پنج گانه قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه یکسری ضرایب خاص مالی و غیرمالی پیش بینی شده که بعد از تصویب در دولت و رفتن به مجلس می‌توانیم اطلاعات تکمیلی و دقیقی را اعلام کنیم گفت: در ماه جاری این لایحه بررسی و در دولت نهایی می‌شود و به مجلس می‌رود. امید است نمایندگان اولویت سه فوریتی به رتبه بندی بدهند و همزمان با بودجه ۱۴۰۰ تصویب کنند. اعتبار مورد نیاز برای اجرا در سال اول در لایحه بودجه پیش بینی شده است و می‌توانیم آن را از سال آینده اجرایی کنیم.

کد خبر: ۷۱٬۵۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حمید IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      0 0
      با سلام فقط وعده این تصویب اجرا نمودن مگر چقدر زمان می برد؟ از قدیم گفته اند میان حرف تا عمل از زمین تا آسمان فاصله است.
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      0 0
      چقدر شما ... دروغگو... هستین الان دو ماهه میگین در دولت هست جمع کنیین .... پدر معلم در اوردین. همه ارگانها مگه برا کارمنداش افزایش میدن اینقدر پروسه داره ؟نه به والله ...
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
      0 0
      اجرای واقعی رتبه بندی برای معلمان قبل از سال جدید نه ناقص ودر حد حرف وداستان هفتگی
    • داود از ماکو IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
      0 0
      جناب الهیار هنوز تصویب نشده هزار تا اما واگرهاتون شروع کردین ول گن معاون محترم معلمان دیگه حوصله قبلی را ندارن
    • بهمن IN ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      0 0
      ... آخه بابا دغل بازی با فرهنگیان بس نیست ده ساله رتبه بندی در دولته .دیگه تصویب نشد
    • من IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
      0 0
      بسه دیگه ...