۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
تعطیلی‌ها مساوی با مسافرت نیست/ کنترل مبادی ورودی مازندران
معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

تعطیلی‌ها مساوی با مسافرت نیست/ کنترل مبادی ورودی مازندران

ساری - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه تعطیلی مدارس و دانشگاه ها مساوی با مسافرت نیست، گفت: باید برای پیشگیری از ویروس کرونا از سفر پرهیز کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، حامد روحانی زاده صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه قطعا کرونا را زودتر از موعد پیش بینی شده و زمان علمی درنظر گرفته شده، شکست خواهیم داد، افزود:با توجه به دوره نهفتگی ویروس کرونا، امکانات خود را برای خدمات دهی به بیماران در بخش سرپایی و بستری بسیج کردیم.

وی افزود: امکانات مورد نیاز برای خدمات دهی به بیماران مهیا است اما بدانیم بیماری سرکوب نمی شود مگرا آنکه از شیوع آن به افراد سالم پرهیز کنیم زیرا هر فرد بیمار به طور متوسط می تواند سه تا چهار فرد سالم را مبتلا کند و اگر این عدد به زیر یک نرسد، بیماری متوقف نمی شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: در حال حاضر این عدد در مازندران کاهش یافته است ولی باید به سرعت این آمار را به زیر یک برسانیم و این مهم در صورتی محقق می شود که هر فرد مبتلا، خود را قرنطینه کند.

روحانی زاده با اشاره به اهمیت موضوع پیشگیری از انتقال بیماری کرونا یادآور شد: اگر همه همکاری کنیم، ویروس کرونا شکست داده می شود.

وی با اظهار اینکه هدف از تعطیلی مدارس مساوی با مسافرت نیست، گفت: امن ترین جا در حال حاضر خانه ها است و باید نکات آموزشی را یادبگیریم که چگونه با این بیماری خطرناک مقابله کنیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اظهار اینکه مبادی ورودی را با کمک دستگاه های مختلف تحت کنترل قرار داده ایم، هدف از اجرای این طرح را شناسایی بیماران دانست و گفت: باید با کمک هم بیماری را کنترل کنیم.

در حال حاضر ۳۰۰ فرد مشکوک به بیماری کرونا در مازندران شناسایی شده است.

کد خبر: ۷٬۱۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha