۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
بهره برداری از اکسیلاتور شماره ۵ تصفیه خانه «اکباتان» همدان با صرف ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار
همزمان با ایام دهه فجر عملیاتی شد؛

بهره برداری از اکسیلاتور شماره ۵ تصفیه خانه «اکباتان» همدان با صرف ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار

همدان - همزمان با ایام دهه فجر اکسیلاتور شماره ۵ تصفیه خانه «اکباتان» همدان با صرف ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، همزمان با چهارمین روز از ایام دهه فجر اکسیلاتور شماره ۵ تصفیه خانه «اکباتان» همدان با صرف ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید.

فرماندار همدان در آئین افتتاحیه اکسیلاتور شماره ۵ تصفیه خانه آب اکباتان گفت: با توجه به افزایش روزافزون جمعیت، در هر نقطه جمعیتی نیازمند منابع پایدار آب هستیم که در همین راستا توسعه عملیاتی سد اکباتان بخشی از مشکلات موجود را رفع کرده است.

محمدی با بیان اینکه حفر چاه در اراضی مختلف، بخشی از آب شهر همدان را تامین کرد، گفت: با وجود تمامی اقدامات انجام شده ما به دنبال تامین آب پایدار هستیم که خوشبختانه اقدامات آبفای استان و شهرستان، این مهم را محقق کرده است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه حفظ منابع آبی پایدار نیازمند فرهنگسازی است؛ عنوان کرد: اصحاب رسانه در این رابطه می توانند بسیار اثر گذار باشند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا نیز عنوان کرد: در این ایام علیرغم افزایش مصرف، مشکل خاصی در بحث تامین آب نداشتیم.

در حال حاضر ۷۵ درصد از آبرسانی به شهر همدان وابسته به سد اکباتان است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۵ درصد از آبرسانی به شهر همدان وابسته به سد اکباتان است، گفت: در این شرایط می توانیم ۱۲۰ تا ۱۵۰ لیتر در ثانیه افزایش ظرفیت تصفیه داشته باشیم.

سید هادی حسینی بیدار ادامه داد:در راستای تامین آب شهر همدان افزایش ظرفیت تصفیه خانه اکباتان در دستور کار قرار گرفت که بر همین اساس سال گذشته با پیگیری های صورت گرفته اعتبار قابل توجهی برای پروژه مذکور تخصیص یافت.  

وی با بیان اینکه همکاران ما ضمن تشکیل کارگروه ویژه توانستند طراحی پروژه مذکوررا در کوتاهترین زمان ممکن عملیاتی کنند، اظهار کرد: پروژه اکسیلاتور شماره ۵ تصفیه خانه اکباتان شامل ترمیم حوضچه،احداث حوضچه،ساخت پل فلزی و سازه اکسیلاتور، احداث شیرخانه و اجرای خط تخلیه لجن است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه اکسیلاتور شماره ۵ تصفیه خانه اکباتان ۱۲۰ تا ۱۵۰ لیتر در ثانیه  قابلیت تصفیه دارد، عنوان کرد: این اکسیلاتور با صرف دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار همزمان با ایام الله دهه مبارک فجربه بهره برداری رسید.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام اقدامی بسیار ارزشمند است، عنوان کرد:زمانی باید با تکیه بر متخصصین فرامرزی برای رفع نیازهای داخلی اقدام می کردیم اما امروز مهندسین توانمند و خلاق داخلی  در راستای خدمت رسانی به مردم، گام های بلندی برداشته اند که باید دست این متخصصین را بوسید.

فراهم آوردن میدان عمل برای جوانان خلاق کشورمان شرایطی مهیا می سازد تا متخصصین ما با جرات بیشتری وارد عمل شوند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان بیان کرد: فراهم آوردن میدان عمل برای جوانان خلاق کشورمان شرایطی مهیا می سازد تا متخصصین ما با جرات بیشتری وارد عمل شوند.

وی افزود: پیش از این، مجموعه اقدامات مرتبط با مهندسی تصفیه خانه ها با همراهی مهندسین مشاور اصفهانی انجام می شد اماباتلاش شبانه روزی همکارانمان امروز تمامی مراحل به دست همکاران متخصصین ما امکان پذیر شده است.

حسینی بیدار با تاکید بر اینکه ما پشتیبان و حامی جوانان اثر گذار و مبدع هستم، یادآورشد:حمایت از متخصصین موجب گسترش اقدامات اثرگذار این چنینی می شود.

وی با بیان اینکه با راه اندازی اکسیلاتور شماره ۵ تصفیه خانه اکباتان به ظرفیت تولید آب همدان افزوده شده است، گفت: این مهم به پایداری و افزایش کیفیت آب شهر همدان کمک کرده است.

وی عنوان کرد: این پروژه از جمله پروژه های اقتصاد مقاومتی است که با جذب اعتبارات ملی و استانی امکان پذیر شده است.

کد خبر: ۷۱٬۵۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha