۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
توزیع کودهای بیولوژیک بین باغداران همدانی برای تولید محصولات سالم کشاورزی
مدیر جهاد کشاورزی همدان در گفتگو با بازار خبر داد:

توزیع کودهای بیولوژیک بین باغداران همدانی برای تولید محصولات سالم کشاورزی

همدان - قدیمی گرجائی؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه تولید محصولات کشاورزی سالم در دستور کار قرار دارد، گفت: در این زمینه اقدامات ترویجی و توزیع کودهای بیولوژیک بین باغداران را در پیش گرفته ایم.

احمد قدیمی گرجائی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در راستای تکمیل زنجیره تولید طیور، واحد مرغ تخم گذار ۱۰۰ هزار قطعه ای در شهرستان همدان راه اندازی خواهد شد، عنوان کرد: هم اکنون پیگیر این موضوع هستیم و در مرحله شناسایی و واگذاری این طرح قرار داریم.

وی در پاسخ به اینکه چه برنامه هایی برای پیش روی به سمت تولید محصولات ارگانیک و سالم دارید؟ عنوان کرد: این موضوع در دستور کار دارد و در این زمینه آموزش و ترویج برای تولید محصولات سالم را در پیش گرفته ایم ضمن اینکه گلخانه هایی را به صورت پایلوت انتخاب کردیم تا میزان کودهای شیمیایی و سموم در آن ها کاهش داده شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان ادامه داد: مواد بیولوژیک نیز بین باغداران توزیع شده تا حداقل سموم مورد استفاده را در این گلخانه ها شاهد باشیم و به نوعی بتوانیم تولیدات را به سمت محصولات سالم پیش ببریم.

قدیمی گرجائی عنوان کرد: این موضوع نیازمند همکاری هرچه مناسب تر فعالین این عرصه است.

وی در ادامه صحبت های خود به صدور و توزیع کشاورز کارت اشاره کرد و افزود: این کارت ها برای خرید نهاده ها و سموم قابل استفاده بین کشاورزان توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان با تاکید بر اینکه اینکه این طرح برای اولین بار در استان همدان اجرایی می شود، سهمیه همدان را در این راستا بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

قدیمی گرجائی با بیان اینکه امسال جهش تولید در ۱۶ هزار هکتار اراضی گندم دیم در شهرستان همدان اتفاق می افتد، اظهار کرد: توسعه کشت گلرنگ در اراضی دیم در سطح ۱۰۰ هکتار و افزوده شدن ۴۰۰ کیلوگرم به عملکرد محصولات دیمی در شهرستان همدان از جمله طرح هایمان در قالب جهش تولید است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان عنوان کرد: از جمله برنامه هایی که در زمینه ارتقای سطح بهره وری در بخش کشاورزی شهرستان همدان در پیش گرفته ایم این است که بر مبنای آموزش و ترویج پیش رویم تا بتوانیم با استفاده از توان کارشناسان خبره، فاصله کشاورزان نمونه و معمولی را کاهش و در مسیر ارتقای سطح کمی و کیفی محصولات کشاورزی قدم برداریم.

کد خبر: ۷۱٬۵۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha