۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
افزایش قیمت نهاده‌های تولید، گرانی میوه را رقم زد
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران:

افزایش قیمت نهاده‌های تولید، گرانی میوه را رقم زد

کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به افزایش چند برابری نرخ نهاده‌های تولید، قیمت‌ میوه افزایش یافته است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، اسداله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با اشاره به علتگرانی میوهدر بازار اظهار کرد: با توجه به افزایش چندبرابری نرخ نهاده های تولید از جمله سم، کود و هزینه حمل و نقل، قیمت میوه در بازار افزایش یافته است که این موضوع ارتباطی به مغازه داران ندارد.

وی با اشاره به اینکه مغازه داران نقشی در گرانی کالا ندارند، افزود: مغازه داران بر مبنای فاکتور سود قانونی خود را لحاظ می کنند و هر اتفاقی در بحث قیمت رخ می دهد به مبدا مربوط می شود.

کارگر کیفیت را یکی از دلایل تمایز قیمت در میوه فروشی شمال شهر نسبت به جنوب شهر دانست و گفت: مغازه داران بر مبنای فاکتور تنها سود قانونی و مصوب خود را لحاظ می کنند و سود مصوب در پایین و بالا شهر تفاوتی با یکدیگر ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با اشاره به اینکه نیازی به ذخیره سازی میوه از سوی دولت نیست، بیان کرد: با توجه به شرایط تولید نیازی به ذخیره سازی میوه از سوی دولت نیست و در ارتباط با ذخیره سازی، بخش خصوصی طبق روال کار خود را انجام داده است.

او در پایان تصریح کرد: طبق روال هر سال دولت برای تنظیم بازار وارد می شود و اتحادیه هم در کنار بخش دولتی آمادگی خود را برای تنظیمبازار شب عید اعلام کرده است.

کد خبر: ۷۱٬۴۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مریم US ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
      0 0
      آقای رئیس همه چی گرون شد به جزپیاز..چرا به دادپیازکاران نمی رسید.. پیازوصادرکن..کشاورزآه در بساط نداره ..