۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
صیانت از نیروی کار بنگاه‌های اقتصادی برای رفع مشکلات ضروری است
مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی:

صیانت از نیروی کار بنگاه‌های اقتصادی برای رفع مشکلات ضروری است

زنجان- مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بر لزوم صیانت از نیروی کار و حفظ فعالیت بنگاه‌های اقتصادی برای رفع مشکلات تاکید کرد و گفت: رسیدگی به مشکلات این واحدهای اقتصادی از اولویت‌های وزارت تعاون است.

به گزارش خبرنگار بازار،کریم یاوری ظهر دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان زنجان در محل اداره فنی و حرفه‌ای زنجان بر لزوم شناسایی بنگاه‌های اقتصادی مشکل دار تاکید کرد و گفت: حل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی مشکل دار در مرحله نخست به عهده مالکان، سهامداران، کارفرمایان و مدیران بنگاه های اقتصادی است.

وی اظهار کرد: سازمان‌ها و دستگاه‌های صادر کننده مجوز تاسیس و پروانه بهره‌برداری مدیران بنگاه‌ها را در مسیر حل مشکلات یاری کنند.

 مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: در صورت عدم حل مشکل موضوع  باید در دستور کار کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید که در استان‌ها به ریاست استانداران و با حضور دستگاه‌ها و ادارات و سازمان‌های مسئول و مرتبط تشکیل می‌ شود مطرح و نسبت به خواسته کارفرمایان برای حل مشکلات اهتمام جدی صورت گیرد. 

یاوری تاکید کرد: در صورت عدم حل مشکل موضوع از طریق رئیس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان و یا دبیرخانه کارگروه مستقر در ادارات کل صنعت معدن و تجارت استان‌ها به ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید ارسال شود. 

وی برلزوم تشکیل بانک اطلاعاتی جامع و کاملی از بنگاه‌های اقتصادی مشکل دارد در کشور تاکید کرد. 

مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه همه مشکلات موجود در بنگاه‌های اقتصادی مشکل دار فقط نقدینگی نیست،ابراز کرد: مشکلات این دسته از بنگاه‌ها به دو دسته برون کارگاهی و درون کارگاهی دسته بندی  شده است. 

یاوری گفت: از جمله مشکلات درون کارگاهی اختلاف بین سهامداران و در مواردی هم سوء مدیریت است و کمبود نقدینگی، بدهی معوق به بانک‌ها ،دستگاه‌های دولتی و بالا بودن هزینه‌های تولید نیز از جمله مشکلات درون کارگاهی هستند و مشکلات برون کارگاهی شامل تحریم‌های ظالمانه، واردات بی‌رویه کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود قاچاق کالا، مطالبات بنگاه‌ها از سازمان‌ها و دستگاه‌ها و عدم فروش در بازارهای خارجی و صادرات تولیدات از مشکلات این حوزه می باشد. 

وی تصریح کرد: در زنجان با هماهنگی و پیگیری مدیران استانی رسیدگی به وضعیت بنگاه‌های مشکل‌دار با هدایت و مدیریت مدبرانه استاندار مشکلات تسریع شده و در این میان صیانت از نیروی کار و حفظ فعالیت بنگاه های اقتصادی برای رفع مشکلات امری مهم است. 

کد خبر: ۷۱٬۴۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha