۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
بررسی تعطیلی واحدهای تولیدی با کمترین تاثیر منفی
معاون وزیر کار در گفتگو با بازار خبرداد

بررسی تعطیلی واحدهای تولیدی با کمترین تاثیر منفی

معاون تنظیم روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر شیوع ویروس کرونا هفته آینده نیز ادامه پیدا کند با وزارت صمت و سایر دستگاههای اقتصادی برای تعطیلی اجباری واحدهای تولیدی وارد مذاکره می شویم تا تصمیمات نهایی را اتخاذ کنیم.

حاتم شاکرمی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور در هفته جاری کارگران می توانند با استفاده از مرخصی های استحقاقی که دارند به منظور حفظ سلامت از حضور در واحدهای تولیدی خودداری کنند.

وی افزود: البته شرایط کارگران واحدهای تولیدی لوازم بهداشتی و سلولزی که در شرایط فعلی کشور نیاز زیادی به این محصولات وجود دارد با کارگران سایر واحدهای تولیدی متفاوت است و آنها ناگزیر به فعالیت طی چند شیفت هستند.

معاون تنظیم روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی باید به نحوی باشد که در شرایط تحریمی آثار این تعطیلی ها در اقتصاد به شکل چشمگیری خودنمایی نکند.

لغو برگزاری ۳۵۰ هیات حل اختلاف

شاکرمی از ۵ اقدام پیشگیرانه برای حفظ سلامت کارگران خبرداد و گفت:یکی از این اقدامات لغو برگزاری  ۳۵۰ هیات حل اختلاف است.

وی افزود: زمان برگزاری جلسات تشخیص و هیات های حل اختلاف به بعد از کنترل بیماری کرونا موکول شده است.

معاون تنظیم روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: حضور و غیاب مستمری بیمه بیکاری که برمبنای ثبت اثرانگشت بود را متوقف کردیم و در حال حاضر این کنترل ها به شکل سنتی انجام می شود. همچنین بازه زمانی این نوع کنترل را از یک هفته به دوهفته افزایش دادیم.

برگزاری تشکل های کارگری و کارفرمایی به بعد از ۲۰ اسفند موکول شد

این مقام مسئول با تاکید بر ضرورت اجرای اقدامات پیشگیرانه برای کنترل بیماری کرونا تصریح کرد: یکی از اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در جامعه کارگری و کارفرمایی این است که برگزاری تشکل های کارگری و کارفرمایی لغو شده  و به ۲۰ اسفند موکول شده است.

شاکرمی خاطرنشان کرد: اگر تا بازه زمانی تعیین شده شیوع ویروس کرونا تحت کنترل درنیاید باز هم تعویق زمان برگزاری این تشکل ها را تمدید خواهیم کرد.

دستورالعملی جدید برای حفظ بهداشت محیط کار

معاون تنظیم روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ضرورت تعدیل ساعت حضور کارگران در محیط کار گفت: به غیر از واحدهای تولیدی محصولات بهداشتی و سلولزی که نمی توانند مشمول این دستورالعمل شوند کارفرمایان می توانند میزان حضور کارگران در محیط کار را بدون آسیب رساندن به اقتصاد بخش تولید کشور تعدیل کنند.

وی افزود: حذف ثبت اثرانگشت و تامین اقلام بهداشتی موردنیاز کارگران از دیگر اقداماتی است که باید کارفرمایان به منظور صیانت از سلامت کارگران انجام دهند.

معاون وزیر کار از توقف فعالیت مرکز تحقیقات وزارت کار خبرداد و گفت: این واحد سالانه یک میلیون ساعت آموزش تخصصی برگزار می کند که تا هفته آینده فعالیت این مرکز متوقف شده است.

کد خبر: ۷٬۱۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha