۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
سالانه ۳ هزار میلیارد تومان هزینه درمان مستقیم سرطان
رئیس مرکز تحقیقات سرطان عنوان کرد

سالانه ۳ هزار میلیارد تومان هزینه درمان مستقیم سرطان

اکبری، رئیس مرکز تحقیقات سرطان گفت: بنا بر آخرین مطالعات بیش از ۳ هزار میلیارد تومان هزینه سالانه درمان مستقیم سرطان در کشور است که حداقل ۴۰ درصد آن بدلیل مصرف داروهای شیمی درمانی است.

به گزارش بازار، محمد اسماعیل اکبری در پاسخ به نامه‌ای که در رسانه‌ها از طرف انجمن هماتولوژی و آنکولوژی مبنی بر تایید درمان بیماران مبتلا به سرطان با شیمی درمانی منتشرشده و عنوان کرده مشاور عالی وزارت بهداشت، شیمی‌درمانی بیماران مبتلا به سرطان را بی خاصیت می‌خواند افزود: میزان اثر بخشی داروهای شیمی درمانی برای علاج (cure) بیماران حدود یازده درصد است؛ بدیهی است یک پزشک متخصص از همه امکانات علمی استفاده می‌کند تا کمکی به بیمار خود کند و یک مدیر سلامت عمومی همه تلاش خود را بکار می‌برد تا هزینه اثر بخشی اولویت بندی سطح بندی و ارزانسازی خدمت را مورد عنایت قرار دهد.

پدر پزشکی جامعه نگر ایران افزود:وقتی ده‌ها میلیون و گاهی صدها میلیون تومان در قالب مصرف یکی از این داروهابه بیمار تحمیل می‌کنیم و پاسخ اثر بخشی مناسب را نمی‌گیریم باید جامع‌تر به معالجه بیمار بپردازیم و حداقل بیمار و خانواده او را از این میزان مطلع کنیم.

این فوق تخصص جراحی غدد و سرطان در ادامه گفت: در ایران حداقل ۸ درصد از مردم فقط بخاطر هزینه‌های سلامت به زیر خط فقر میروند و این رقم برای بیماران مبتلا به سرطان دوازده تا پانزده درصد است. آنچه مورد مداخله اینجانب بوده جامعه نگری در مدیریت حوزه سلامت است. وی افزود: دو شاخص اساسی برای ارزیابی خدمات به بیماران مبتلابه سرطان وجود دارد:۱- افزایش کیفیت زندگی و ۲- افزایش طول عمر بیمار

با عنایت به این دو هدف انجمن هماتولوژی و آنکولوژی لیستی از داروها های مصرفی را تهیه کند که حداقل ۴ ماه به طول عمر بیمار اضافه کند و دیگر اینکه کیفیت زندگی را مختل نکند یا ارتقاء بخشد تا راهبردی برای مدیریت سلامت در برنامه ریزی باشد.

پرفسور اکبری ادامه داد: مرکز تحقیقات سرطان امادگی خود را برای پشتیبانی ازهرگونه تحقیقی برای خدمت بهتر به بیمارن مبتلا به سرطان اعلام می‌کند.

کد خبر: ۷۱٬۳۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha