۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
 ۱۰ هزار تن بذور گواهی شده در مازندران توزیع می‌شود
معاون جهاد کشاورزی مازندران:

۱۰ هزار تن بذور گواهی شده در مازندران توزیع می‌شود

ساری- بهادری، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: طی برنامه سه ساله ۱۰ هزار تن انواع بذور گواهی شده و استاندارد در استان تولید و بین کشاورزان توزیع خواهد شد.

مجید بهادری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، توزیع بذور گواهی شده را از سیاست های اصلی سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد و گفت: میزان بذر توزیع شده گندم از زیر هزار تن به سه هزار تن در حال حاضر رسیده است.

وی افزود: طبق برنامه در سال ۱۴۰۰ حدود چهار هزار و ۵۰۰ تن بذر گواهی شده گندم بین کشاورزی توزیع خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه امسال ۶۰۰ تن بذر اصلاح شده شبدر از خوزستان تامین و در مازندران بین کشاورزان توزیع شد، افزود: سال قبل ۸۰۰ تن بذر اصلاح شده برنج نیز بین شالیکاران توزیع شده و امسال هزار و ۶۰۰ تن بذر توزیع شده که رشد دوبرابری داشته است.

بهادری با عنوان اینکه هزار و ۲۰۰ تن بذر برنج مربوط به ارقام پرمحصول دارد، پیش بینی کرد سال آینده میزان کشت ارقام پرمحصول در استان افزایش چشمگیری داشته باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: طبق دورنما تا سه سال آینده میزان تولید بذر گواهی شده باید به ۱۰ هزار تن برسد که شامل بذور گندم، جو، کلزا و غیره خواهد بود.

وی با اشاره به فعالیت سه شرکت تولید بذر در استان گفت: در بخش باغبانی تولید نهال مورد توجه قرار دارد زیر به عنوان استان اول مرکبات کشور نقش آفرینی می کنیم.

بهادری با بیان اینکه تولید نهال استاندارد خوبی تاکنون نداشته ایم، گفت: بیشتر نهال ها به صورت دستی تولید می شود و در قالب سیاست مدون درحال تولید نهال استاندارد هستیم تا آفات و بیماری های کمتری داشته باشد.

معاون جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: در سال جاری بنا داریم ۱۵ نهالستان را مجهز و نسبت به ساماندهی نهالستان های قدیمی نیز اقدام کنیم و تلاش داریم در فضای بسته و مدیریت شده به تولید نهال بپردزیم.

کد خبر: ۷۱٬۳۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha