۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
ارتقا به دانشگاه‌ نسل چهارم، نیازمند توجه به واحدهای دانش‌بنیان
رئیس دانشگاه یزد مطرح کرد:

ارتقا به دانشگاه‌ نسل چهارم، نیازمند توجه به واحدهای دانش‌بنیان

یزد- برید لقمانی، رئیس دانشگاه یزد و عضو هیئت مدیره صندوق پژوهش و فناوری استان گفت: لازمه ارتقای دانشگاه‌ها به دانشگاه‌ نسل چهارم، توجه و استقرار واحدهای دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها است.

قاسم بریدلقمانی با بیان اینکه استقرار واحدهای دانش بنیان در دانشگاه‌ها لازمه دانشگاه نسل چهارم است، در گفت و گو با بازار گفت: رسالت صندوق پژوهش و فناوری یزد تأمین اعتبار و سرمایه لازم برای طرح‌های فناورانه و هر نوع فعالیت حوزه دانش‌بنیان است که نیاز استان را تأمین کند.

رئیس دانشگاه یزد و عضو هیئت مدیره صندوق پژوهش و فناوری استان با اشاره به اینکه امروز جهان به سمت دانش‌بنیان شدن پیش رفته است و در ایران دانشگاه‌ها که منشأ اثر هستند نباید از این حوزه غفلت کنند، بیان کرد: مشارکت در طرح‌های پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و بخش‌های دولتی و خصوصی از اقدامات صندوق پژوهش و فناوری در راستای توسعه فناوری است.

وی با تأکید بر سرمایه‌گذاری گسترده‌تر توسط صندوق، افزود: صندوق پژوهش و فناوری یک نهاد حامی برای بخش دانش‌بنیان‌ است و این صندوق با حرکت به سوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر، در راستای حمایت از فناوران و جذب سرمایه، فعالیت می‌کند.

لزوم سرمایه‌گذاری خطرپذیر در بخش دانش‌بنیان
بریدلقمانی درباره لزوم سرمایه‌گذاری خطرپذیر توسط صندوق پژوهش و فناوری یزد گفت: در عصر حاضر این نوع سرمایه‌گذاری‌ها برای پیشرفت ضروری است و این صندوق می‌تواند به عنوان نهاد حمایتگر شرکت‌های استارت‌آپ بر اساس نیاز کشور و آینده‌پژوهی خدمات ارائه دهد.

وی در خصوص وجود پردیس فناوری در دانشگاه یزد و تعاملات آنها با صندوق، گفت: امروزه صحبت از این است که دانشگاه‌ها پردیس فناوری داشته باشند؛ به این معنی که شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه مستقر شوند. دانشگاه یزد هم با کمک پارک علم و فناوری یزد به این موضوع ورود کرده و شرکت‌های مستقر در دانشگاه نیز برای دریافت وام به صندوق معرفی می‌شوند.

رئیس دانشگاه یزد گفت: علاوه بر وجود پردیس فناوری در دانشگاه یزد شرکت‌های زایشی هم در دانشگاه یزد تشکیل شده‌اند که از خدمات صندوق استفاده می‌کنند به این معنی که شرکت‌ها به واسطه ایده‌ای کاربردی در پایان‌نامه‌ها، شکل می‌گیرند تا این ایده را به محصول تبدیل کنند و اهمیت آن هم در این است که هر چقدر تعداد این شرکت‌های زایشی افزایش یابد گره از مشکلات کشور بازتر می‌شود.

کد خبر: ۷۱٬۳۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha