۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
شروط فعالیت تالارها در شهرهای زرد و آبی/ زمان برگزاری مراسم، حداکثر ۳ ساعت
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت:

شروط فعالیت تالارها در شهرهای زرد و آبی/ زمان برگزاری مراسم، حداکثر ۳ ساعت

فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، ضمن تشریح پروتکل‌های مربوط به بازگشایی تالارهای پذیرایی، گفت: تالارهای پذیرایی با تعداد محدود نفرات، مجاز به فعالیت هستند؛ بطوری که در مناطق آبی حداکثر تعداد مجاز پذیرش مهمان ۷۵ نفر و در شهرهای زرد ۵۵ نفر در هر سالن است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، محسن فرهادی درباره شیوه رعایت پروتکلهای بهداشتی در تالارهای پذیرایی، گفت: به توافق رسیدیم که تالارها با ظرفیت درصدی فعالیت نکنند؛ زیرا امکان کنترل کد ملی برای تالارها وجود ندارد. از طرفی ممکن است فردی دعوت شود و با همراه اضافه به سالن برود و... پس عملا امکان کنترل کد ملی برای تالارها فراهم نیست و بنابراین احتمال حضور فرد بیمار در تالار پذیرایی وجود دارد.

فرهادی تاکید کرد: تالارهای پذیرایی نمیتوانند صندلی ثابت برای کسی درنظر بگیرند و امکان جابجایی صندلی و افراد وجود دارد. بنابراین تالارهای پذیرایی با تعداد نفرات مجاز به فعالیت هستند؛ یعنی در منطقه آبی حداکثر تعداد مجاز پذیرش مهمان ۷۵ نفر و در شهرهای زرد ۵۵ نفر در هر سالن است.

وی افزود: همچنین زمان مراسم نهایتا ظرف مدت ۳ ساعت باید به اتمام برسد. در تالارهایی که فضای باز دارند (باغ تالار) این تعداد ظرفیت در نظر گرفته شده میتواند دو برابر شود.

فرهادی با اشاره به اینکه داشتن تهویه شرط اساسی بازگشایی تالارها است، اظهار کرد: سالنهایی که تهویه مناسب ندارند مجاز به فعالیت نخواهند بود. در ضمن اتحادیه تالارهای پذیرایی موظف شدند کتبا لیست تالارهایی که مجاز به فعالیت هستند را به دانشگاه علوم پزشکی محدوده مربوطه تحویل دهند و بازرسان ما در دانشگاههای علومپزشکی موظف هستند به تالارها رفته و تطبیق تالار با شرایط رعایت پروتکلها را چک کنند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، تصریح کرد: شاغلین تالارهای پذیرایی بویژه کسانی که مشغول پذیرایی هستند باید دستکش و ماسک داشته باشند. همچنین انجام هفتگی رپید تستها برای شاغلین تالارها نیز ضروری است.

کد خبر: ۷۱٬۲۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha