۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
تحقق ۷هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان همدان طی سال جاری
استاندار همدان خبر داد:

تحقق ۷هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان همدان طی سال جاری

همدان - استاندار همدان بابیان اینکه امسال افزون بر هفت هزار میلیاردتومان سرمایه گذاری در استان همدان محقق شده است، گفت: طبق سند راهبردی و عملیاتی توسعه استان همدان باید سالانه پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این استان محقق شود که امسال از برنامه جلوتر بودیم.

به گزارش خبرنگار بازار؛ سیدسعید شاهرخی ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی در سالن جلسات استانداری همدان برگزار شد، عنوان کرد: همزمان با دهه فجر سال جاری تعداد ۵۸۳ طرح با اعتباری افزون بر دو هزار و ۲۳۴ میلیارد تومان در استان همدان به بهره برداری خواهد رسید و ۶۸ طرح با پنج هزار و ۶۶۸ میلیارد تومان اعتبار نیز کلنگ زنی می شود.

استاندار همدان به پیشروی مناسب سند راهبردی و عملیاتی سه ساله استان همدان اشاره کرد و گفت: با برنامه محوری و تخصصی دیدن اقدامات موفق شدیم از برنامه های پیش بینی شده در سند راهبردی استان نیز جلوتر قدم برداریم.

وی با تاکید بر اینکه مطابق سیاست دولت، توجه به معیشت مردم، حمایت از تولید و اشتغالزایی را در دستور کار قرار دادیم، عنوان کرد: به این ترتیب، در سند راهبردی استان نیز به این موضوع ها توجه داشتیم.

شاهرخی ادامه داد: به منظور انسجام بخشی بین بخش های مختلف تلاش کردیم به صورت علمی، برنامه ای و حساب شده در قالب تدوین سند راهبردی برای سه ساله تکلیف همه بخش ها و سهم هر شهرستان را مشخص کنیم تا بتوانیم با شناسایی ظرفیت های هر شهرستان گام برداریم.

۲۰ هزار خیاط در شهر ازندریان فعالیت دارند که به دنبال ساماندهی این واحدها هستیم

وی به حمایت از خیاطان در شهر ازندریان اشاره کرد و افزود: ۲۰ هزار خیاط در شهر ازندریان فعالیت دارند که به دنبال ساماندهی این واحدها هستیم.

وی با تاکید بر اینکه به سبب ایجاد اشتغال در شهرستان های درگزین و بخش شاهنجرین شهرستان رزن، نیروی کار برای واحدهای تولیدی کم است، مطرح کرد: به سبب این موضوع از شهر اراک برای کار به این مناطق می آیند.

شاهرخی با بیان اینکه نیاز است تا این طرح های اجرا شده به سمع و نظر مردم برسد، افزود: اصحاب رسانه باید در این زمینه خدمات ارائه شده را مطرح کنند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه تعداد ۳۴ روستای این شهرستان بازسازی و بهسازی شده است، به سایر طرح های اجرایی در زمینه های صنعت، کشاورزی و خدمات در سایر شهرستان های همدان نیز اشاره کرد.

وی در تشریح این موضوع به اجرای طرح توسعه مبل و منبت ملایر، طرح فراز باغ های انگور، احداث ۴ گاوداری ۶ هزار رأسی در استان، پیش روی مطالعات مربوط به اجرای طرح قطار شهری، سدسازی، سرمایه گذاری بخش خصوصی در همدان، انتقال پساب و غیره اشاره کرد.

بر اساس سند راهبردی طرح کشت های گلخانه ای در استان همدان با جدیت دنبال شده و قرار است سالانه ۷۰ هکتار به سطح کشت گلخانه اضافه شود

استاندار همدان به بیان وضعیت گلخانه های استان همدان نیز پرداخت و با اشاره به وجود ۱۰۷ هکتار گلخانه در این استان گفت: بر اساس سند راهبردی طرح کشت های گلخانه ای در استان همدان با جدیت دنبال شده و قرار است سالانه ۷۰ هکتار به سطح کشت گلخانه اضافه شود.

شاهرخی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰۰ هکتار زیرساخت گلخانه ای در استان همدان فراهم شده است، اظهار کرد: بالغ بر ۱۸۰ هکتار گلخانه نیز در دست اجرا است.

استاندار همدان با بیان اینکه یکی از سیاست‌های جدی ما در حمایت از تولید، ایجاد اشتغال و بالابردن وضعیت معیشت مردم است، از احیای واحدی های راکد، حمایت و جذب سرمایه‌گذار جدید برای طرح ها در استان سخن گفت.

وی در این راستا به پروژه‌های فرآوری سنگ و اقداماتی در زمینه فروسیلیس و استحصال منیزیوم اشاره کرد و گفت: تمامی این طرح‌ها ماندگار بوده و استان همدان را در مسیر توسعه پیش می‌برند.

شاهرخی در ادامه به اجرای دو پروژه بزرگ سد خرم‌رود با بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار و سد گرین با ۳۳۷ میلیارد تومان اعتبار، پیشروی پروژه بیمارستان یک‌هزار تختخوابی و مرکز جامع سرطان و راه‌اندازی قطار شهری در همدان اشاره کرد و آن‌ها را پروژه‌هایی عظیم و ماندگار نامید.

استاندار همدان با تأکید بر آنکه این روند نشان می‌دهد که استان همدان به یک کارگاه بزرگ عمرانی و اقتصادی تبدیل شده است، از برخی از پروژه‌ها نام برد و  عنوان کرد: در راستای تبدیل تهدیدها به فرصت، بیش از ۱۵ میلیون متر مکعب پساب و فاضلاب را در استان همدان تصفیه کرده و در اختیار واحدهای صنعتی قرار داده‌ایم و از سویی شاهد پروژه‌های بزرگ در زمینه راه‌آهن و سدسازی در استان همدان هستیم.

پیش روی به سوی ثبت جهانی تپه هگمتانه
وی در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه گردشگری در کشورهای بزرگ دنیا زمین گیر شده است و باید منتظر بود تا این وضعیت خاتمه پیدا کند، مطرح کرد: در زمینه توسعه گردشگری استان همدان قدم هایی برداشته ایم که یکی از ماندگارترین های آن، پیش روی به سوی ثبت جهانی تپه هگمتانه است.

شاهرخی در این خصوص با بیان اینکه پرونده مطالعاتی تپه هگمتانه نهایی شده است، اظهار کرد: نیاز است تا به منظور ایجاد یک مجموعه فرهنگی برای بوعلی سینا قدم برداریم و بدین ترتیب نیاز به ساماندهی فضای اطراف آن است چراکه این مقبره با شرایط کنونی اگر ادامه حیات دهد تا ۴ سال آینده نمی توان از کنارش رد شد.

وی در این راستا اضافه کرد: بدین ترتیب باید مجموعه ای فرهنگی در شان بوعلی سینا ایجاد شود و در این زمینه آمادگی داریم تا ساختمان فرمانداری همدان را به این موضوع اختصاص دهیم و شهرداری همدان و مخابرات همدان نیز ساختمان هایشان را برای این امر بدهند.

پنج هزار میلیارد تومان هزینه اجرای پروژه مهم و بزرگ قطار شهری است که در یک دوره چند ساله خطوط مختلف آن احداث و راه اندازی می‌شود

استاندار همدان در ادامه صحبت های خود در خصوص وضعیت گردشگری با تاکید بر اینکه این استان با داشتن حدود یک هزار و ۹۰۰ اثر گردشگری که یک هزار و ۶۰ مورد آن ثبت ملی شده است، ظرفیت های بسیاری برای توسعه دارد، گفت: بیش از پنج هزار میلیارد تومان هزینه اجرای پروژه مهم و بزرگ قطار شهری است که در یک دوره چند ساله خطوط مختلف آن احداث و راه اندازی می‌شود.

وی به پیش روی طرح تفریحی و زیارتی شاهزاده حسین نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در مرحله تملک و پیش روی طرح تفریحی و زیارتی شاهزاده حسین (ع) هستیم.

شاهرخی با تاکید بر اینکه در نقطه به نقطه کوهستان الوند و باغات آن باید با چارچوب های علمی پیش رفت و در حفظ آن ها قدم برداشت، عنوان کرد: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان را مامور تهیه طرحی برای این محدوده کرده ایم چراکه دامنه شمالی الوند یکی از مهم ترین شاخصه های همدان است و هر گونه مداخله در این محدوده باید با رعایت اصول زیست محیطی و چارچوب های علمی باشد.

استاندار همدان در ادامه این بحث عنوان کرد: هیچ کس حق ورود و اجرای طرحی را در دامنه شمالی الوند ندارد و باغات این محدوده مانند باغات قزوین، می توانند ثبت ملی شوند و نباید این روند به سبب سودجویی های برخی ناممکن شود.

ایجاد پارک ۲۳۰ هکتاری در حاشیه سد اکباتان همدان
وی در ادامه با به پیش روی طرح گردشگری باغ میوه همدان و ایجاد پارک ۲۳۰ هکتاری در حاشیه سد اکباتان اشاره کرد و گفت: زمین آن از اراضی منابع ملی تامین و در اختیار شهرداری همدان قرار گرفته و انتظار می رود که شهرداری همدان در پیش روی این طرح سرعت داشته باشد.

شاهرخی ادامه داد: هم چنین در کنار غارعلیصدر و جاده آن حدود ۲۳۰ هکتار اراضی ارزشمند داشتیم که برای طراحی یک سایت بین المللی آن را به مشاور سپرده ایم تا شاهد ماندگاری مسافران و گردشگران در این منطقه به واسطه اجرای این طرح باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه سدسازی نیز یکی از استان های موفق و پیشتاز کشور هستیم، ادامه داد: بهره برداری از سد کلان ملایر، سد نعمت‌آباد اسدآباد و شنجور رزن از کارهای بزرگ عمرانی است که با حمایت جدی دولت، پیگیری مستمر مدیران اجرایی در استان و ورود مناسب بخش خصوصی انجام شده است.

استاندار همدان در این زمینه تشریح کرد: اجرای ۲ طرح بزرگ سد خرمرود تویسرکان با بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار و سد گرین نهاوند نیز با ۳۳۷ میلیارد تومان اعتبار از دیگر اقدامات مهم و ماندگار اجرایی در استان همدان است که نتیجه آن بروز تحولی اساسی در حوزه کشاورزی و اقتصاد استان همدان خواهد بود.

بالغ بر هفت هزار میلیاردتومان در استان همدان سرمایه گذاری صورت گرفته است

شاهرخی در خصوص وضعیت سرمایه گذاری ها در استان همدان نیز مطرح کرد: بالغ بر هفت هزار میلیاردتومان در استان همدان سرمایه گذاری صورت گرفته است و طبق سند راهبردی و عملیاتی توسعه استان همدان سالانه باید در این استان بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شود که در سال جاری بیشتر از هدف و معادل هفت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شد.

وی در زمینه مشاغل ایجاد شده در استان همدان نیز به سند راهبردی و طرح های مربوطه اشاره کرد و گفت: بر اساس سند راهبردی شغل های مدنظر ایجاد شده است.

استاندار همدان در پاسخ به اینکه چرا پروژه های شهری در شهر همدان به خوبی پیش نمی روند و به نوعی قفل شده اند؟ گفت: قبول دارم که تراز همدان باید بالاتر از این برود بدین سان کمیته نظارت بر کمیسیون ماده ۱۰۰ تشکیل شده و از سویی نیاز است تا خدمات شهری ما نگاه بلندتری داشته باشد، اولویت ها را تشخیص دهد و در جهت اجرای مناسب تر طرح ها فکر و اقدام کند.

شاهرخی عنوان کرد: این موضوع مستلزم آن است که مردم در انتخابات شورای شهر شرکت و افراد اصلح را انتخاب کنند و افرادی را برای شورای شهر انتخاب کنند که کلان فکر می کنند و سیاسی بازی در کار آن ها جایی ندارد.

وی در ادامه به حاشیه های صورت گرفته در خصوص طرح جامع شهری همدان اشاره کرد و گفت: نیاز است تا این طرح که کاری بزرگ و در حال دنبال کردن آن هستیم به اصحاب رسانه معرفی شود تا افراد غیرکارشناس بدون مطالعه طرح نتوانند در خصوص طرح جامع شهری سخن بگویند و اصحاب رسانه نسبت به این طرح پیگیر باشند.

انتخاباتی بی طرفانه را برگزار خواهیم کرد
استاندار همدان به انتخابات پیش رو نیز اشاره کرد و افزود: مسئولان این استان همانند دوره های قبل انتخاباتی بی طرفانه را برگزار می کنند و نیاز است که مردم در انتخابات حضوری پرشور داشته باشند تا افراد اصلح وارد شورا شوند.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات مقوله اجتماعی برای دفاع از آرمان بلند انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: فعالان سیاسی و اجتماعی باید مردم را به مشارکت گسترده در این رویداد ملی دعوت کنند.

استاندار همدان با تاکید بر این موضوع یادآور شد: در راستای سربلندی مردم، عزت مندی انقلاب و پاسداری از خون شهیدان گام برداریم و امانت دار رای مردم هستیم زیرا این موارد از الزامات مشارکت حداکثری است و انتخاباتی بی طرفانه را برگزار خواهیم کرد.

گفتنی است؛ صبح امروز همزمان با با آغاز دهه فجر و در آستانه چهل و دومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در آستانه چهل و دومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مدیران دستگاه های اجرایی استان همدان با حضور در گلزار شهدا، ضمن قرائت فاتحه و نثار گل با آرمان‌های والای بنیانگذار کبیر نظام مقدس جمهوری اسلامی و شهدا تجدید میثاق کردند.

کد خبر: ۷۱٬۱۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha