۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
پول هنگفت از کجا به بورس می آید؟
نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

پول هنگفت از کجا به بورس می آید؟

حجت الاسلام نوروزی، نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاکید بر اینکه سازمان بورس باید قانونی وضع می کرد که ورود پول به راحتی صورت نگیرد، اظهار کرد: سازمان بورس باید قانونی وضع می کرد اگر فردی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان پول به بورس آورد درباره منشاء آن پاسخ بدهد.

به گزارش بازار، حجت الاسلام نوروزی با اشاره به اصلاح قانون پولشویی گفت: در این قانون آمده است کسانی که از مقداری سرمایه بیشتر به بانک می برند تا سپرده گذاری کنند، باید اثبات کنند این پول را از کجا آوردند و در کجا می خواهند هزینه کنند.

وی ضمن اشاره به سمت خود به عنوان عضو ناظر مجلس در کمیته پولشویی ایران، به بازار سرمایه اشاره و بیان کرد: سازمان بورس باید خود را به بانک متصل می کرد تا همین قانون را اعمال کند. کسی که بیش از ۱۵ میلیارد تومان به بانک می برد باید برگه پولشویی را پر کند و بورس هم باید همین شیوه را اجرا می کرد.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس عنوان کرد: سازمان بورس باید ساز و کاری اتخاذ می کرد که اگر کسی قصد دارد ده میلیارد تومان سهام بخرد، باید پول آن را بررسی کند که مشخص شود از کجا آورده است، چرا باید بخرد و قرار است در کجا خرج کند!

وی با تاکید بر اینکه سازمان بورس باید قانونی وضع می کرد که ورود پول به راحتی صورت نگیرد، اظهار کرد: سازمان بورس باید قانونی وضع می کرد که افراد بتوانند تا ۵۰ یا ۱۰۰ میلیون به راحتی وارد بورس کنند و بیش از آن باید درباره منشا و محل خرج پول ها پاسخ دهد و فرم پولشویی را پر کند زیرا خیلی ها پول های بادآورده را به بورس آورده اند.

نوروزی تصریح کرد: همه مردم وقتی سهام ارزان بود خریداری کردند و هنگامی که گران شد همه اقدام به فروش کردند و این نشان از عدم مدیریت و کنترل در بورس است که سبب بروز مشکلاتی شده است که در این زمینه وزارت اقتصاد باید پاسخگو باشد.

کد خبر: ۷۱٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha