۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۱۲۴ هزار هکتار از اراضی دیم همدان را زیر کشت گندم می برد
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان:

ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۱۲۴ هزار هکتار از اراضی دیم همدان را زیر کشت گندم می برد

همدان - رضوانی جلال، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۱۲۴ هزار هکتار از اراضی دیم استان همدان زیر کشت گندم خواهد رفت.

منصور رضوانی جلال در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه در استان همدان با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۱۲۴ هزار هکتار از اراضی دیم زیر کشت گندم خواهد رفت، گفت: باید حداقل ۵۵ هزار تن افزایش تولید گندم در استان همدان رقم بخورد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان عنوان کرد: ستاد اجرایی فرمان در زمینه بیمه کردن، تامین بخشی از نهاده‌های حین داشت نیز به سازمان جهادکشاورزی استان همدان کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه جهش تولید احداث واحدهای بزرگ کشاورزی در استان همدان در برنامه است، ادامه داد: چند واحد دامداری ۶ هزار راسی مولد و ۱۲ هزار راسی در استان همدان درحال اجرا است.

رضوانی جلال با تاکید بر اینکه یکی از مسائل مهم در بخش کشاورزی موضوع بهره‌وری است و باید از داشته‌های خود به بهترین وجه استفاده کنیم، ادامه داد: یکی از ابزارهای بهره‌وری بهتر مکانیزاسیون است که در سال‌های گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای مکانیزه کردن اراضی و باغات استان همدان پرداخت شده است.

رضوانی جلال با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون جذب شده است، بیان کرد: ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان همدان از عدد ۱.۲ دهم به ۱.۹ دهم رسیده که حرکت بزرگی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان به کشاورری حفاظتی نیز اشاره کرد و افزود: در کشاورزی حفاظتی با کمترین حرکت ماشین کشاورزی، کمترین سوخت و کمترین هزینه کشت انجام می‌شود ضمن اینکه بافت خاک آسیب نمی‌بیند و راندمان تولید بالا می‌رود.

کد خبر: ۷۱٬۱۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha