۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
تحقق ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان همدان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اعلام کرد:

تحقق ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان همدان

همدان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۸۹ پروژه بخش کشاورزی استان همدان با ۳۵۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ منصور رضوانی جلال ظهر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه کشاورزان وظیفه تامین امنیت غذایی و تامین غذای سالم کشور را بر عهده دارند، اظهار کرد: در دهه فجر امسال آغاز عملیات اجرایی و افتتاح پروژه در برنامه است.

وی با بیان اینکه امسال در دهه فجر در بخش‌های مختلفی طرح‌هایی برای افتتاح داریم، ادامه داد: ۸۹ پروژه بخش کشاورزی در دهه فجر در استان همدان به بهره برداری می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه برای این ۸۹ پروژه آماده افتتاح ۳۵۲ میلیارد ارزش سرمایه گذاری انجام شده است، افزود: این پروژه‌ها برای ۷۷۷ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

رضوانی جلال با اشاره به اینکه از ۸۹ طرح آماده افتتاح ۴۰ مورد مربوط به حوزه آب و خاک شامل آبیاری تحت فشار، جاده بین مزارع و لایروبی قنوات است، اضافه کرد: ۱۱ مورد از پروژه‌های آماده افتتاح مربوط به حوزه تولیدات دامی شامل واحد دام شیری، واحد بره پروری، واحد پرورش گوسفند است.

رضوانی جلال با اشاره به اینکه در زمینه صنایع تبدیلی کشاورزی ۱۹ طرح افتتاح خواهد شد، بیان کرد: این ۱۹ طرح شامل سردخانه، واحد تولید خوراک دام، بسته بندی کشمش و بسته بندی خشکبار و غیره می‌شود.

راه اندازی ۲۷ گلخانه با اشتغالزایی ۳۲۸ نفر در استان همدان

وی با اشاره به اینکه در حوزه تولیدات گیاهی ۲۷ گلخانه در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید، ادامه داد: این گلخانه‌ها برای ۳۲۸ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه به برنامه‌های حوزه جهاد کشاورزی اشاره کرد و با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مربوط به اقتصاد مقاومتی است، تاکید کرد: برنامه اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی با برنامه‌هایی در سطح کلان وزارتخانه  در سطح کشور ابلاغ شده و در استان همدان در قالب پروژه‌های مختلفی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌ها در زمینه سند راهبردی سه ساله استان همدان است، یادآور شد: در این برنامه شاخص‌های مختلفی تعریف شده که در بخش کشاورزی موضوع گلخانه‌ها، طرح فراز انگور، سرشاخه کاری باغات گردو، تولیدات دانه‌های روغنی و غیره مورد تاکید است.

رضوانی جلال در ادامه به برنامه جهش تولید اشاره کرد و با بیان اینکه در سال‌جاری برنامه‌های متنوعی برای جهش تولید وجود دارد، اضافه کرد: یکی از طرح‌ها جهش تولید گندم است.

کد خبر: ۷۱٬۱۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha