۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
ایجاد سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی
وزیر نیرو اعلام کرد

ایجاد سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی

اردکانیان، وزیر نیرو از ایجاد سالانه دو هزار و ۵۰۰ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی در قالب پویش «هر هفته الف ب ایران»، در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، رضا اردکانیان در سی و نهمین هفته از پویش «هرهفته الف ب ایران» با بیان اینکه این پویش امروز در استان‌های خراسان شمالی و کردستان اجرا خواهد شد افزود: امروز ۸ طرح مهم در صنعت آب و برق با سرمایه گذاری معادل ۴۷۷۶ میلیارد تومان به دستور رئیس جمهور به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: امروز یک سد مخزنی در استان کردستان افتتاح می‌شود که با بهره برداری از این طرح، تعداد سدهای مخزنی افتتاح شده در دولت دوازدهم به ۴۹ سد مخزنی خواهد رسید که تا پایان این دولت، این رقم تا ۵۷ سد افزایش خواهد یافت که این به معنای افتتاح هر ۵۰ روز یک سد مخزنی در ۸ سال گذشته است.

وزیر نیرو با اشاره به افتتاح تصفیه خانه آب در شهر سقز ادامه داد: آب سد چراغ ویس از طریق این تصفیه خانه به شهر سقز انتقال می‌یابد و در افق این طرح ۱۴۰ هزار نفر از خدمات آن بهره‌مند خواهند شد و البته این ۴۳ تصفیه خانه آب در کشور است که به مدار بهره برداری وارد می‌شود و تاپایان دولت این رقم به ۵۶ واحد خواهد رسید که این ارقام یعنی در ۸ سال گذشته هر دو ماه یک تصفیه خانه آب افتتاح شده است.

افتتاح تصفیه خانه فاضلاب کامیاران
اردکانیان گفت: امروز تصفیه خانه فاضلاب کامیاران برای خدمات رسانی به ۸۷ هزار نفر افتتاح می‌شود که این هفتادو هفتمین تصفیه خانه فاضلاب کشور است و تا ۱۰۱ واحد افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در این دولت هر ماه یک تصفیه خانه فاضلاب به بهره برداری رسیده و این درحالی است که در ابتدای انقلاب تنها ۴ تصفیه خانه در کشور وجود داشت.

وزیر نیرو با اشاره به وارد مدار شدن واحد ۳ بخار نیروگاه شیروان ادامه داد: با افتتاح این نیروگاه ظرفیت جدید نصب شده کشور تاکنون به ۱۷ هزار و ۶۰۰ مگاوات رسیده است که این رقم تا پایان دولت به ۲۰ هزار مگاوات افزایش خواهد یافت و این یعنی هر سال ۲۵۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی افزایش یافته است.

اردکانیان گفت: در بخش آب، علاوه بر پروژه‌های ساخت و سازی، پروژه‌های سازوکاری داریم اگرچه این پروژه‌ها بطور مستقیم منجر به ساخت یک طرح ختم نمی‌شود، اما سبب تسهیل مراحل اجرای پروژه ها، سرعت گرفتن خدمات رسانی و افزایش راندمان خواهد شد.

یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی
وی با اشاره به ایجاد سامانه جدید مدیریت آب کشور افزود: با یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی، ساختار جدیدی ایجاد کردیم و با ادغام شرکت مدیریت منابع آب ایران و معاونت امور آب وزارت نیرو، ساختار جدید مدیریت آب کشور را نهایی و ابلاغ شد.

وزیر نیرو اضافه کرد: با یکی شدن ساختار مدیریت آب کشور، ما برای ۹ رودخانه اصلی کشور، مدیریت حوضه آبریز داریم و استان‌های مستقر در هر حوضه آبریز از این پس با مدیریت حوضه آبریز که مشارکتی بین وزارت نیرو، جهاد کشاورزی، وزارت صمت، وزارت کشور، سازمان محیط زیست، مجموعه‌های مردم نهاد و ظرفیت دانشگاهی است، نویدمی دهد که از مشکلات بخش آب در استان‌ها فاصله خواهیم گرفت و تمرکز مناسبی برای اجرای طرح‌ها خواهیم داشت.

کد خبر: ۷۱٬۱۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha