۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
وجود ۶ هزار شعبه فروشگاه زنجیره‌ای در کشور
مدیرکل نظارت بر شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت خبر داد

وجود ۶ هزار شعبه فروشگاه زنجیره‌ای در کشور

تقوی شوازی، مدیرکل نظارت بر شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از وجود شش هزار شعبه فروشگاه زنجیره‌ای در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، اکبر تقوی شوازی افزود: این شعب مشمول همه گروه‌های کالایی اعم از پوشاک، مواد غذایی، لوازم الکتریکی و بسیاری موارد دیگر می‌شود.

وی اضافه کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای به عنوان واحدهای صنفی به عرضه کالا می‌پردازند و در نظام و شبکه توزیع نقش آفرینی می‌کنند.

مدیرکل نظارت بر شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: هم اکنون افزون بر سه میلیون و ۵۰۰ هزار واحد صنفی در کشور وجود دارد که ۵۰ درصد از این واحدها در امر توزیع و عرضه کالا مشغول فعالیتند.

وی افزود: از این تعداد دو میلیون و ۸۰۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه و ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار واحد هم بدون پروانه کسب هستند.

تقوی اظهار داشت: هم اکنون به ازای هر ۲۵ نفر یک واحد صنفی با پروانه در کشور وجود دارد که عدد بسیار بالایی است.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه سرجمع شش هزار شعبه فروشگاه زنجیره‌ای مشتمل بر همه گروه‌های کالایی در کشور وجود دارد، گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای امروز یک نیاز است.

مدیرکل نظارت بر شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: فروشگاه‌های زنجیره‌ای دردنیا یک صنعت بشمار می‌روند و به عنوان یکی از حلقه‌های نظام توزیع و پخش نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

وی همچنین تخصص گرایی را از جمله ویژگی‌های بارز فروشگاه‌های زنجیره‌ای عنوان کرد و گفت: بکارگیری افراد متخصص در زمینه خرید، فروش، بازاریابی و امور مالی موجب افزایش کارایی و بهره‌وری و در نتیجه امکان کسب سود بیشتر را فراهم می‌کند.

تقوی امکان خرید متمرکز و یکپارچه محصولات را یکی دیگر از ویژگی‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای برشمرد و افزود: این مقوله نیز بر مبحث سود بسیار تاثیر گذار است.

وی در ادامه کم کردن و کم بودن فاصله تامین تا توزیع را یکی دیگری از فاکتورهای مهم در قیمت کالاها و توان ارائه تخفیف برشمرد و افزود: فروشگاه زنجیره‌ای به واسطه برخورداری از ویژگی‌ها و شرایطی می‌تواند بطور مستقیم از منبع کالا دریافت کرده و سایر حلقه‌های توزیع را حذف کند.

مدیرکل نظارت بر شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: بطورکلی در شبکه و نظام توزیع تامین کننده، تولیدکننده، شرکت‌های پخش، عمده فروشی و خرده فروشی هستند که برای هر کدام از این حلقه‌ها از لحاظ قانونی درصدی از فروش متصور است و این کم کردن فاصله تامین تا توزیع به معنای کاهش هزینه عملیات است.

وی فروش عمده و انبوه و ارتباط با یک سیستم متمرکز برای فروش را از دیگر مزایای فروشگاه‌های زنجیره‌ای عنوان کرد و گفت: کم بودن هزینه‌های فروش، انبار داری، جلوگیری از خواب سرمایه، تضمین فروش و امکان برنامه ریزی برای تولید، دریافت بموقع وجه، انتقال نظریات از مشتریان به واحدهای تولیدی در نهایت تولید و فروش بیشتری واحدها را ترغیب به حضور در فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌کند.

تقوی در ادامه کاهش چشمگیر هزینه‌های سرسام آور تبلیغات برای برندها کم نام و نشان را علت به صرفه بودن حضور در فروشگاه‌های زنجیره‌ای شمرد.

کد خبر: ۷۱٬۰۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha