۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
افزایش تقاضا قیمت مرغ را در اصفهان بالا برد
معاون جهاد کشاورزی اصفهان:

افزایش تقاضا قیمت مرغ را در اصفهان بالا برد

اصفهان– ایراندوست، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان از افزایش قیمت مرغ به دلیل افزایش تقاضا در بازار خبر داد.

حسین ایراندوست در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در خصوص افزایش قیمت مرغ در اصفهان اظهار داشت: باید توجه داشت که در این زمینه مشکل تامین نهاده‌ها و جوجه‌ریزی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های صورت گرفته صادرات و یا قاچاق مرغ نیز گزارش نشده است، افزود: برآورد ما این است که به دلیل افزایش تقاضای مصرف در بازار قیمت مرغ نیز افزایش یافته است.

سلیقه بازار اصفهان خرید مرغ سنگین است
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه سلیقه بازار اصفهان خرید مرغ سنگین است، ادامه داد: باید توجه داشت که میزان نهاده‌ای که برای تحویل دو تا ۲.۵ کیلوگرم مرغ زنده در اختیار مرغدار قرار می‌گیرد چهار کیلوگرم است و این در حالی است که به دلیل نیاز به تولید مرغ سنگین مرغدار باید حدود یک کیلو و ۵۰۰ گرم نهاده ها را از بازار ازاد تامین کند و این امر هزینه تمام شده تولید را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه مرغ سنگین مستعد بیماری و همچنین از کیفیت لازم برای خوراک برخوردار نیست، افزود: این در حالی است که به دلیل فرهنگسازی غلط همچنان مردم اصفهان تمایل به خرید مرغ سنگین دارند و مرغدار نیز به دلیل دریافت سود بیشتر نسبت به تولید مرغ سنگین اقدام می‌کند.

ایراندوست با بیان اینکه مرغ‌های سنگین چربی بیشتری دارند، اضافه کرد: همچنین مرغی که قرار است مدت زمان بیشتری زنده بماند داروی بیشتری هم مصرف می‌کند و از این رو با اصلاح نژاد تعریف شده این میزان ماندگاری مناسب نیست.

قیمت مصوب مرغ ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان است
وی با بیان اینکه در حال حاضر مرغ زنده  هر کیلو ۱۶ هزار تا ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسدف ادامه داد: این در حالی است که قیمت مرغ مصوب ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان برآورد شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه فروش مرغ در بازار در حال حاضر ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان است، افزود: این در حالی است که قیمت مصوب ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی اضافه کرد: امروز در جلسه تنظیم بازار بار دیگر قیمت مصوب مرغ اعلام خواهد شد.

کد خبر: ۷۱٬۰۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha