۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
کمبود شدید روغن مخصوص قنادان| حلب ۱۲۰ هزار تومانی در بازار آزاد ۵۰۰ هزار تومان فروخته می شود
رئیس اتحادیه قنادان تهران در گفتگو با بازار خبر داد؛

کمبود شدید روغن مخصوص قنادان| حلب ۱۲۰ هزار تومانی در بازار آزاد ۵۰۰ هزار تومان فروخته می شود

بهره‌مند، رئیس اتحادیه قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران گفت: در آستانه روزهای پایانی سال و شب عید کمبود روغن مخصوص قنادی برخی از واحدهای صنفی قنادان را در تهران تعطیل کرده است.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: «علی بهره‌مند» با بیان اینکه کار شیرینی‌پزی در برخی از واحدها واحدهای صنفی تعطیل شده است، گفت: برای آماده کردن شیرینی خشک شب عید هم اکنون باید روغن مخصوص قنادی در بین واحدهای صنفی ما توزیع شود در غیر این صورت، اگر اسفند ماه این روغن را به ما تحویل دهند به درد همکاران ما نمی خورد.

وی گفت: تاکنون برای دریافت سهمیه روغن مخصوص قنادان مکاتبات زیادی با مراجع قانونی انجام شده است اما نتیجه‌ای نداشته است، هرچند که مسئولان قول داده اند این مشکل را برای ما حل و فصل کنند.

رئیس اتحادیه قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران یادآور شد: این در حالی است که دلالان و واسطه ها با چندین برابر قیمت روغن مخصوص قنادی را در بازار به فروش می رسانند.

برخی از دلالان حلب های ۱۰ کیلو روغن نباتی مخصوص قنادان را که ۱۲۰ هزار تومان قیمت دارد در بازار آزاد به بیش از ۵۰۰ هزار تومان به فروش می رسانند

بهره‌مند افزود: برخی از دلالان حلب های ۱۰ کیلو روغن نباتی مخصوص قنادان را که ۱۲۰ هزار تومان قیمت دارد در بازار آزاد به بیش از ۵۰۰ هزار تومان به فروش می رسانند.

وی یادآورشد: آخرین بار حدود ۴۵ روز پیش یک سهمیه ۳۵۰ تنی در بین واحدهای صنفی قنادان در تهران توزیع شد و از آن پس دیگر نتوانستیم روغن تهیه کنیم و همکاران ما در شیرینی پزی ها با کمبود شدید روغن مواجه هستند.

 قیمت شکر نیز از ۷ هزار و ۷۰۰ تومان به  ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته است که با احتساب کرایه حمل و نقل قیمت آن به ازای هر کیلوگرم به ۱۲ هزار تومان می رسد

رئیس اتحادیه قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران در عین  حال تاکید کرد: از طرفی قیمت شکر نیز از ۷ هزار و ۷۰۰ تومان به  ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته است که با احتساب کرایه حمل و نقل قیمت آن به ازای هر کیلوگرم به ۱۲ هزار تومان می رسد .

این مقام مسئول در اتحادیه قنادان تهران تصریح کرد: هرچند که سازمان حمایت اعلام کرده که افزایش قیمت شکر غیرقانونی است اما کسی به حرف این سازمان گوش نمی دهد.

تا پایان سال قیمت شیرینی افزایش نخواهد یافت
بهره مند بیان کرد: اگرچه در حال حاضر با افزایش قیمت مواد اولیه مصرفی در قنادی ها مواجه هستیم، اما تا پایان سال قیمت شیرینی افزایش نخواهد یافت.

این مقام مسئول در اتحادیه قنادان تهران اظهارکرد: هم اکنون چهار هزار واحد صنفی شیرینی پزی و قنادی در استان تهران منتظر توزیع روغن مخصوص قنادی هستند و اگر هر یک از این واحدهای صنفی روزانه ۲۰ کیلوگرم روغن نیاز داشته باشند به طور متوسط ماهانه ۸۰ هزار کیلو روغن باید در بین واحدهای صنفی ما توزیع شود.

۴ هزار و ۸۰۰ تن روغن مخصوص قنادی نیاز واحدهای صنفی تا پایان سال
رئیس اتحادیه قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران متوسط ماهانه مصرف روغن را در قنادی های تهران دو هزار و ۴۰۰ تن اعلام کرد و گفت: تا پایان سال جاری باید چهار هزار و ۸۰۰ تن روغن مخصوص قنادی در این واحدهای صنفی توزیع شود تا همکاران ما بتوانند در روزهای پایانی سال نسبت به تولید شیرینی مورد نیاز مردم در استان تهران اقدام کنند.

نامه نگاری برای دریافت سهمیه روغن تاکنون بی نتیجه مانده است
بهره مند در پاسخ به سوال خبرنگار بازار یادآورشد: نامه ‌نگاری و مراجعه به شرکت بازرگانی دولتی برای دریافت حواله و تحویل روغن از انجمن روغن نباتی تاکنون به جایی نرسیده و کار ما در این زمینه به امروز و فردا کشیده شده و تاکنون روغن مورد نیاز بهمن ماه به ما تحویل داده نشده است.

رئیس اتحادیه قنادان تهران خاطر نشان کرد: زمان برای تولید شیرینی خشک شب عید به سرعت در حال سپری شدن است و ما نتوانستیم روغن مورد نیاز واحدهای صنفی قنادی و قنادان را در تهران از مراجع قانونی ذیصلاح تهیه کنیم.

بهره مند در خصوص سوال خبرنگار بازار در خصوص ساعت کار شیرینی فروش ها در تهران گفت: طبق قانون ستاد ملی مقابله با کرونا قنادی ها در تهران می‌توانند تا ساعت ۲۲ فعالیت خود را ادامه دهند و از این ساعت باید کار خود را تعطیل کنند و همه همکاران ما نیز در این زمینه از قانون تبعیت می‌کنند.

کد خبر: ۷۱٬۰۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha