۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
وابستگی به خارج مانع توسعه صنعت ایران است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

وابستگی به خارج مانع توسعه صنعت ایران است

یزد- آزادمرد، عضو هیئت مدیره تعاونی و سندیکای کنسرو ایران و دبیر انجمن صنایع و معادن یزد معتقد است وابستگی تجهیزاتی به خارج از کشور، صنعت ایران را از جهان عقب نگه‌داشته است.

احمد آزادمرد در گفتگو با خبرنگار بازار پیش‌بینی سیاست خارجی و صادرات ایران را امری غیرممکن دانست و گفت: کشورهایی مثل عراق به دلیل مسائل اسلامی علاقه‌مند به برقراری صادرات به ویژه در بخش مواد غذایی با ایران هستند بنابراین برای صادرات قبل از هر چیز ذائقه و استانداردهای کشور هدف را باید بررسی کرد.

دبیر انجمن صنایع و معادن یزد با تأکید بر اینکه تولیدات باید استاندارد باشد، درباره استانداردهای صنایع غذایی افزود: برخی استانداردها بین‌المللی است، برای مثال، بسیاری از صنایع غذایی ایران از این استانداردها برخوردار بوده و سازمان خواروبار جهانی فائو آن‌ها را تأیید می‌کند؛ چون اگر مطابق استاندارد کشور هدف نباشد محصولات برگردانده می‌شود.

عضو هیئت مدیره تعاونی و سندیکای کنسرو ایران معتقد است: وابستگی برخی تجهیزات در صنایع به خارج از کشور، ایران را از جهان عقب نگه‌داشته؛ به همین دلیل است که معتقدیم ایران زحمتکش‌ترین تولیدکنندگان را دارد چون با دستگاه‌های قدیمی بهترین محصولات را تولید و حتی با خارجی‌های دارای دستگاه‌های پیشرفته رقابت می‌کند.

آزادمرد جهش تولید را به معنای آماده بودن همه چیز برای تولید دانست و درباره میزان جهش در تولیدات کشور، گفت: الان با شرایط ناشی از کرونا مواجه هستیم که تولید را دچار خدشه کرده است.

وی گفت: البته دولت به دنبال ارائه امتیازاتی به تولیدکنندگان است که اگر رقم بخورد، بخش تولید کشور ظرفیت قبل از شیوع کرونا را حفظ خواهد کرد.

کد خبر: ۷۱٬۰۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha