۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
صادرات ۶ هزار تن ریل به افغانستان برای نخستین بار| ذوب آهن از زیان انباشت خارج شد
عضو هیات مدیره شرکت ذوب آهن اصفهان در گفتگو با بازار خبر داد؛

صادرات ۶ هزار تن ریل به افغانستان برای نخستین بار| ذوب آهن از زیان انباشت خارج شد

یزد خواستی، عضو هیات مدیره شرکت ذوب آهن اصفهان برای نخستین بار از صادرات ۶ هزار تن ریل ملی به کشور افغانستان خبر داد.

بازار؛ گروه صنعت: «مرتضی یزد خواستی» در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بازار افزود: ذوب آهن به عنوان مادر فولاد و مادر صنعت کشور در ۲ و یا ۳ سال گذشته با برنامه ریزی مناسب موفق شد از زیان انباشت خارج و امسال سود خوبی را داشته باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار در خصوص روند تولید ریل ملی در شرکت ذوب آهن اصفهان افزود: تولید ریل در ذوب آهن اصفهان از آرزوی های دیرینه این شرکت صنعتی بوده است و دو بار هم تلاش شد اما به نتیجه نرسید.

عضوهیات مدیره شرکت ذوب آهن اصفهان یادآور شد: در مرحله سوم تلاش های ما در شرکت ذوب آهن به ثمر نشست و شرکت ذوب آهن موفق شد ریل ملی را تولید کند تا بتوانند پاسخگوی نیازهای کشور در این بخش باشد.

پیش از تولید ریل، ذوب آهن اصفهان تنها در حوزه تولید فولاد در حوزه صنعت ساختمانی فعال بود، اما با تولید ریل ملی فعالیت در حوزه حمل و نقل نیز در ذوب آهن کلید خورد

یزد خواستی با بیان اینکه با آغاز تولید ریل ملی در ذوب آهن فعالیت این مجموعه بزرگ صنعتی در حوزه حمل و نقل نیز آغاز شد، گفت: پیش از تولید ریل، ذوب آهن اصفهان تنها در حوزه تولید فولاد در حوزه صنعت ساختمانی فعال بود، اما با تولید ریل ملی فعالیت در حوزه حمل و نقل نیز در ذوب آهن کلید خورد.

عضو هیات مدیره شرکت ذوب آهن اصفهان در خصوص فعالیتهای ذوب آهن در حوزه تولید محصولات ارزش افزوده بیان کرد: خوشبختانه تولید محصولات ارزش افزوده در ذوب آهن اصفهان در دستور کار قرار گرفته و حتی در این زمینه در ذوب آهن کمیته طرح های ارزش افزا تشکیل شده است.

یزد خواستی افزود: در این بخش با جدیت وارد برنامه ریزی و کار شده ایم تا با همراهی کمیته طرح های ارزش افزا بتوانیم ارزش افزوده بیشتری را در محصولات شرکت ذوب آهن اصفهان به وجود آوریم.

بازسازی و راه اندازی کوره بلند شماره یک ذوب آهن اصفهان
عضو هیات مدیره شرکت ذوب آهن اصفهان در خصوص بازسازی و راه اندازی کوره بلند شماره یک ذوب آهن اصفهان افزود: این کوره چند سال بود فعالیتش متوقف شده بود لذا با بازسازی مجدد از یک ماه پیش وارد مدار شد و هم اکنون تولید خود را آغاز کرده است.

در فرآیند تولید چدن در کوره بلند، مواد اولیه شامل سنگ آهن، آگلومره (کلوخه)، پلت (گندله)، کک و کمک ذوب ها از دهـانه کوره شـارژ و هـوای غنی شده با اکسیژن به همراه دیگر کمک سوخت ها (گاز طبیعی، مازوت) از طریق دمنده ها (فورم ها) به درون کوره دمیده می شوند. چدن تولید شده درقسمت بوته کوره جمع آوری وبه تناوب تخلیه می گردد.
مذاب خارج شده از بوته کوره بلند (مخلوط چدن و سرباره) به دلیل اختلاف جرم حجمی زیاد چدن و سرباره در هنگام حرکت در جوی های مذاب از یکدیگر جدا شده و در پاتیل های مخصوص حمل چدن و سرباره تخلیه و توسط لوکوموتیو به ترتیب به بخش فولادسازی (یا چدن ریزی) و کارگاه دانه بندی سرباره ارسال می گردند.  

عضوهیات مدیره شرکت ذوب آهن اصفهان در ادامنه با اشاره به عملکرد ۱۰ ماهه ذوب آهن اصفهان گفت: تا ۳۰ دی ماه سال جاری در مجموع ۷۸۹ هزار و ۶۷۷ تن فرآورده های فولادی توسط شرکت ذوب آهن برای صادرات به بازار عرضه شده است.

در ۱۰ ماهه نخست امسال یک میلیون و ۸۶۳ هزار و ۵۰۰ تن محصولات فولادی از جمله کلاف، تیر آهن، تسمه، میلگرد، ریل، ارک معدنی تونلی، و ورق های سازه های فولادی در شرکت ذوب آهن تولید و به بازار عرضه شده است

یزد خواستی بیان کرد: در این مدت در مجموع یک میلیون و ۸۶۳ هزار و ۵۰۰ تن محصولات فولادی از جمله کلاف، تیر آهن، تسمه، میلگرد، ریل، ارک معدنی تونلی، و ورق های سازه های فولادی در شرکت ذوب آهن تولید و به بازار عرضه شده است.

عضو هیات مدیره شرکت ذوب آهن اصفهان مجموع تولید محصولات مختلف در شرکت ذوب آهن در ۱۰ ماهه نخست سال جاری به بیش از یک میلیون و ۸۶۲ هزار تن رسید.

این مقام مسئول در شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: برنامه ریزی ما در تولید ریلی ملی افزایش صادرات این محصول به کشورهای همسایه است و هم اکنون با مسئولان راه آهن چند کشور همسایه برای صادرات ریلی در حال مذاکره هستیم و تلاش ما این است که با صادرات ریل توسعه راه ابریشم ریلی در منطقه با سرعت بیشتری دنبال شود.

 تولید بیش از ۳۶ هزار تن ریل ملی در ذوب آهن در ۹ ماهه امسال
در حوزه خودکفایی در تولید ریل ملی شرکت ذوب آهن اصفهان موفق شد در ۹ ماهه نخست سال جاری در مجموع ۳۶ هزار و۳۳۱ ریل تولید تا برای تکمیل خطوط ریلی کشور مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر: ۷۰٬۹۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha