۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
صادرات استان فارس به ۱۵۶ میلیون دلار رسید
مدیرکل گمرک استان فارس:

صادرات استان فارس به ۱۵۶ میلیون دلار رسید

شیراز- مدیرکل گمرک استان فارس گفت: طی ۱۰ ماه منتهی به ابتدای بهمن امسال بیش از ۱۵۶ میلیون دلار کالا از گمرک‌های استان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی گمرک استان فارس، خداداد رحیمی گفت: طی ۱۰ ماه منتهی به پایان دی ۳۷۷ هزار و ۹۷۲ تُن کالا به ارزش ۱۵۶ میلیون ۲۸۱ هزار و ۱۱۴ دلار از طریق گمرکات فارس به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۳۰ درصد و ۲۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: در ۱۰ ماهه امسال کالاهای صادراتی از فارس به ۵۶ کشور جهان صادر شده که عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان، چین، کویت، آلمان، امارات متحده عربی، قطر و ویتنام عمده کشورهایی مقصد صادرات کالاهای فارس بوده است.

رحیمی ادامه داد: محصولات صادراتی استان فارس عبارتند از اوره، آلومنیوم، گوجه فرنگی، محصولات لبنی، شیره و عصاره شیرین بیان، استعمران، رزین‌های آلکید اصلاح شده، دستگاه‌های مبدل حرارتی و انجیر که بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل گمرکات فارس بیان کرد: در همین مدت بین کالاهای صادراتی استان رزین‌های آلکید اصلاح شده از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۳۲۶ درصد و ۱۹۸درصد درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد.

رحیمی اظهار کرد: در ۱۰ ماه منتهی به پایان دی ماه امسال مقدار ۲۱ هزار و ۲۳۸ تن کالا به ارزش  ۸۷ میلیون و ۶۷۲  هزار و ۵۸۸ دلار از طریق گمرکات فارس به کشور وارد شده است.

او عنوان کرد: کالاهای وارداتی از ۳۴ کشور جهان وارد شده که عمده آن‌ها از چین، برزیل، ترکیه، اسپانیا، آلمان، امارات متحده عربی، انگلستان، اندونزی و پاراگوئه و هند است.

رحیمی به تعداد مسافران ورودی از طریق مرز هوایی فارس هم اشاره و اضافه: طی ده ماهه گذشته با توجه به محدودیت‌های مسافری فرودگاه‌های بین‌المللی و کاهش چشمگیر پروازهای خارجی مجموعا تعداد  ۳۳ هزار و ۷۳۶ نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان به کشور وارد شده‌اند که از این تعداد ۲۶ هزار و ۵۸۲ نفر ایرانی و ۷۱۵۴ نفر هم خارجی بوده‌اند.

او همچنین افزود: تعداد ۳۲ هزار و ۶۲۰ نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان از کشور خارج شده‌اند که از این تعداد ۲۶هزار و ۱۹۵ نفر ایرانی و ۶۴۲۵ نفر خارجی بوده‌اند.

مدیرکل گمرکات فارس گفت: طی مدت مذکور همشهریان فارس تعداد ۵۶۶ بسته کالاهای هدیه و سوغات به ارزش ۱۶ هزار و ۷۳۷ دلار از طریق گمرک امانات پستی دریافت و تعداد ۴۳۲۷ بسته پستی به ارزش ۵۹ هزار و ۷۰۶ دلار به خارج از کشور ارسال کرده‌اند.

کد خبر: ۷۰٬۹۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha