۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
کابل ها را فراموش کنید؛ شارژ موبایل از طریق هوا!
شیائومی اعلام کرد

کابل ها را فراموش کنید؛ شارژ موبایل از طریق هوا!

شیائومی اعلام کرد: شارژ بی سیم جدید برد بلند به شما امکان می دهد چندین دستگاه را از فاصله ۱۰ FEET دورتر تأمین کنید.

به گزارش بازار به نقل از دیلی میل، شیائومی شارژری ابداع کرده که از فاصله چند متری موبایل و دستگاه های هوشمند را شارژ می کند. شارژ موبایل از طریق هوا شبیه یک داستان علمی تخیلی است اما به نظر می‌رسد این ایده در یک قدمی واقعی شدن قرار دارد. به این ترتیب نیازی به سیم یا یک پایه بی سیم برای شارژ دستگاه وجود نخواهد داشت.

این طرح بسیار نوپا است اما به گفته شیائومی فناوری «می ایرشارژ» (Mi Air Charge) در حال حاضر می‌تواند از شعاع چندمتری شارژ ۵ واتی برای دستگاه‌ها فراهم کند. با کمک این فناوری می‌توان چند دستگاه را به طور همزمان شارژ کرد و موانع فیزیکی قابلیت فناوری را کاهش نمی‌دهند.   

علاوه بر آن دیوار و موانع فیزیکی نیز از قدرت شارژ نمی‌کاهند. سیستم «می ایرشارژ» با اتکا بر موقعیت فضایی و طیف آنتن‌ها دستگاه‌ها را شارژ می‌کند. این دستگاه شارژ دارای آنتن‌های تداخل پنج فاز است که برای تشخیص مکان دقیق تلفن هوشمند ساخته شده‌اند.  البته شیائومی اعلام نکرده چقدر طول می‌کشد تا موبایل به طول کامل شارژ شود.

یک آرایه کنترل فاز شامل ۱۴۴ آنتن دیگر، امواجی میلی متری را به طور مستقیم به موبایل منتقل می‌کند. موبایل‌های هوشمند شیائومی به یک آنتن گیرنده مجهز خواهند شد که امواج عرض میلی متر را به انرژی تبدیل می‌کند.  در حال حاضر این فناوری چندان قدرتمند نیست و شارژ ۵ واتی ارائه می‌کند.

کد خبر: ۷۰٬۹۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha