۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
صرفه جویی ۵۰۰ مگاواتی برق با کمک دانش بنیان‌ها
مدیرکل دفتر مدیریت مصرف توانیر اعلام کرد

صرفه جویی ۵۰۰ مگاواتی برق با کمک دانش بنیان‌ها

مدقق، مدیرکل دفتر مدیریت مصرف توانیر، از صرفه جویی ۵۰۰ مگاواتی در مصرف برق بخش خانگی و تجاری با کمک شرکت‌های دانش بنیان در تابستان امسال خبر داد.

به گزارش بازار، هادی مدقق با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان در تابستان سال ۹۹ برای نخستین بار در مدیریت مصرف برق با صنعت برق همراهی کردند افزود: طبق دستورالعمل صادر شده، شرکت‌های دانش بنیان که در زمان اوج مصرف کاهش مصرف برق را محقق کردند به ازای هر کیلووات ساعت صرفه جویی، ۳۰۰ تومان دریافت خواهند کرد.

وی گفت: مبلغ در نظر گرفته شده برای شرکت‌های دانش بینان بیشترین میزان تشویقی در نظر گرفته شده و معادل تشویقی بخش صنایع، برای مدیریت مصرف در کشور است.

مدقق با اشاره به اینکه قبل از تابستان، ۱۵ شرکت دانش بینان شناسایی شدند و قرار داد همکاری با آن‌ها بسته شد ادامه داد: در نخستین دوره از همکاری شرکت‌های دانش بنیان، ۵۰۰ مگاوات در بخش خانگی و تجاری صرفه جویی شد که این رقم قابل قبول است.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف توانیر گفت: در تابستان مدیریت مصرف در بخش تجاری، اداری، صنعتی و کشاورزی محقق می‌شود که البته در بخش خانگی به دلیل تعدد زیاد آن، امکان انعقاد قرارداد وجود نداشت به همین دلیل با کمک شرکت‌های دانش بنیان این مدیریت عملیاتی شد.

مدقق افزود: این مدیریت مصرف انرژی با سخت افزار و فرهنگ سازی‌های انجام شده به نتیجه رسیده است.

کد خبر: ۷۰٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha