۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
شرکت ها اقدام کنند؛ اعلام سود هر سهم تا پایان سال جاری
با هدف شفافیت و تقویت اعتماد به بازار؛

شرکت ها اقدام کنند؛ اعلام سود هر سهم تا پایان سال جاری

ابراهیمی سروعلیا، معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: ناشران، سود هر سهم را تا پایان سال ۹۹ اعلام کنند.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، محمدحسن ابراهیمی سروعلیا، معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این مطلب گفت: به منظور افزایش شفافیت و اعتماد به بازار سرمایه از ناشران خواسته شده است تا سود هر سهم تا پایان سال را به بازار اعلام کنند.

ابراهیمی با بیان اینکه این موضوع طی نامه ای به مدیران عامل شرکت های تولیدی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران اعلام شده،  افزود: این اقدام باعث می‌شود سرمایه‌گذاران با تحلیل دقیق‌تر شرکت‌ها و اطمینان از سودآوری آنها اقدام به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه کرده و از رفتار هیجانی پرهیز کنند.

وی ادامه داد: بدیهی است باتوجه به گزارش‌های سه ماهه اخیر انتظار می‌رود وضعیت سودآوری شش ماهه دوم بسیاری از شرکت‌ها مناسب باشد.

سروعلیا تصریح کرد: با عنایت به پیگیری های سهامداران و نهادهای نظارتی، مبنبی بر درخواست انتشار پیش بینی درآمد هر سهم ناشران، انتشار پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی جاری شرکت های تولیدی از طریق فرم " افشای اطلاعات با اهمیت" حداکثر تا ۲۰ بهمن ۹۹ امکان پذیر خواهد بود.

کد خبر: ۷۰٬۹۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha