۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
۶۶ پروژه عمرانی در مناطق عشایری لرستان اجرا می‌شود
مدیرکل امور عشایری لرستان:

۶۶ پروژه عمرانی در مناطق عشایری لرستان اجرا می‌شود

لرستان- موسوی‌نیا، مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: ۶۶ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان، در مناطق عشایری استان اجرا می‌شود.

سید ضیا موسوی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه لرستان از نظر جمعیت عشایری رتبه ششم را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: مالکیت ۸۵ هزار هکتار از اراضی و یک هزار و ۳۰۰ هکتار از باغات استان با جامعه عشایری است.

وی افزود: امسال ۶۶ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان، در مناطق عشایری لرستان در دست اجرا است که ۷۰۰ خانوار از این پروژه‌ها بهرمند خواهند شد.

مدیرکل امور عشایری لرستان عنوان کرد: پروژه‌های عشایری شامل احداث، مرمت و نگهداری راه‌های عشایری، آبرسانی به کانون‌های عشایری، آب رسانی سیار به مناطق عشایری، بهسازی چشمه و احداث آبشخور دامی، احداث کانال آب کشاورزی، حمل سوخت به مناطق عشایری و احداث جایگاه سوخت فسیلی می‌شود.

وی بیان کرد: این پروژه باهدف کاهش فاصله بین شاخص‌ها در جامعه عشایری نسبت به دو جامعه شهری و روستایی انجام می‌شود؛ همچنین برای ایجاد اشتغال پایدار در جامعه عشایری و بهبود وضعیت معیشتی آن‌ها در سالجاری حدود ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی برای پرواربندی، کشت گیاهان دارویی وتهیه نهاده‌های دامی بین عشایر و شرکت‌های تعاونی عشایری توزیع و در حال جذب است.

موسوی نیا گفت: تعداد هفت پروژه بااعتبار سه میلیارد تومان در دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد و ۳۲۱ خانوار عشایری از این پروژه‌ها بهرمند می‌شوند.

کد خبر: ۷۰٬۸۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha