۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
کشت مکانیزه حفاظتی گندم در استان بوشهر ۴۰۰ درصد افزایش یافت
در سال زراعی جاری؛

کشت مکانیزه حفاظتی گندم در استان بوشهر ۴۰۰ درصد افزایش یافت

بوشهر- منوچهری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در سال زراعی جاری، سطح زیر کشت مکانیزه حفاظتی گندم در استان بوشهر ۴۰۰ درصد افزایش یافته است.

محمدتقی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در فصل برداشت گوجه‌فرنگی خارج از فصل استان بوشهر هستیم که تاکنون حدود ۳۳۵ هزار تن محصول از مزارع استان برداشت شده است.

وی با اشاره به اینکه محدودیتی برای صادرات محصولات گوجه‌فرنگی استان بوشهر وجود ندارد بیان کرد: قیمت خرید گوجه‌فرنگی در مزارع استان هم‌اکنون دو هزار و ۲۰۰ تومان تا دو هزار و ۳۰۰ تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به کاشت گندم در استان از آبان‌ماه تا دیماه امسال اضافه کرد: سطح زیر کشت تعیین شده برای استان ۹۷ هزار هکتار بود که گندم در سطح ۱۰۷ هزار هکتار کشت شده است.

کشت ۱۰۷ هزار هکتار گندم
وی خاطرنشان کرد: کشت گندم در استان بوشهر در سطح ۹۲ هزار هکتار اراضی دیم و ۱۵ هزار هکتار به صورت آبی انجام شده است و پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۱۱۰ هزار تن گندم در استان برداشت شود.

منوچهری با اشاره به اینکه بیشترین میزان کشت گندم مربوط به شهرستان دشتستان است، ادامه داد: شهرستان‌های دشتی، بوشهر و گناوه در رده‌های بعدی تولید گندم در استان بوشهر هستند.

وی از افزایش سطح کشت مکانیزه به صورت حفاظتی گندم در استان بوشهر خبر داد و افزود: در سال زراعی جاری شاهد افزایش ۴۰۰ درصدی سطح کشت مکانیزه به صورت حفاظتی گندم در استان هستیم.

افزایش بهره‌وری
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با فعالیت ۱۳ دستگاه انواع کارنده کشت مستقیم در استان بوشهر، عملیات کشت مکانیزه حفاظتی در سطح دو هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی آبی و دیم استان اجرا شد.

وی با پیش‌بینی اجرای سه هزار و ۱۰۰ هکتار کشت مکانیزه حفاظتی در سال آینده اظهار داشت: تعداد دستگاه‌های کشت مکانیزه گندم در استان بوشهر افزایش می‌یابد.

منوچهری از کاهش هزینه‌ها و افزایش تولید و درآمد کشاورزان با این شیوه کشت خبر داد و افزود: کشت مکانیزه به صورت حفاظتی با هدف حفظ بقایای گیاهی، حفظ رطوبت خاک، کاهش مصرف بذر، کود و سم، باعث افزایش بهره‌وری شده و کشاورزی را اقتصادی‌تر می‌کند.

کد خبر: ۷۰٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha