۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
بخش عمده‌ای از نهاده‌های دامی با ارز بالای ۴۲۰۰ تومان وارد شده است
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

بخش عمده‌ای از نهاده‌های دامی با ارز بالای ۴۲۰۰ تومان وارد شده است

شهرکرد- جعفری، نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات بخش پرورش طیور، گفت: بخش عمده‌ای از نهاده‌های دامی با ارز بالای چهار هزار و ۲۰۰ تومان وارد شده است.

حجت الاسلام امیر قلی جعفری در گفت وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه وضعیت مرغ و تخم‌مرغ پنج ماه پیش در کمیسیون کشاورزی مشخص شد و هشدارها داده شد که به اینجا می رسیم، عنوان کرد: مشکل در توضیح نهاده‌ها بود و سه وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صمت و بانک مرکزی برای تخصیص ارز در سه ماه اول آن‌ها کار را گردن یکدیگر انداختند.

وی بیان کرد: در سال گذشته بخش از وظایف وزارت جهاد به وزارت صمت داده شد و نخستین کار این بود که وزارت جهاد کشاورزی وارد میدان شود و مشکل این بود که بخشی وظایف جهاد به صمت داده شده بود، پس متولی یک دستگاه خاص نیست.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به یکی دیگر از مشکلات گرانی امروز مرغ و تخم مرغ، تاکید کرد: سامانه بازارگاه مشکلاتی داشت و این سامانه درزهایی داشت و نهاده خارج از این ساختار وارد بازار می‌شد.

وی گفت: بخش عمده‌ای از نهاده‌های دامی با ارز بالای چهار هزار و ۲۰۰ تومان وارد شده که یا دپو شده یا از گمرک خارج شده و خارج از سامانه بازارگاه بوده است لذا جلساتی گرفته شد و برخی اشکالات سامانه رفع شد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، هفت استان توانمندی لازم را دارند تا نیاز کشاورزی کشور را رفع کنند و اگر این مقدار که در حوزه صنعت سرمایه گذاری شده بود، تنها ۱۰ درصد از آن در حوزه کشاورزی بود وضع ما بهتر بود.

وی بیان کرد: راه استقلال و خودکفایی از مسیر کشاورزی است اما اکنون قسمتی از جو، کلزا و کنجاله کلزا به کشور وارد می‌شود.

جعفری بیان کرد: تنوع اقلیمی چند استان قابلیت خودکفایی محصولات کشاورزی را دارد و نیازی به واردات تراریخته و تبعات آن نیست.

کد خبر: ۷۰٬۷۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha