۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹
اعضای اتاق بازرگانی اصفهان با الفبای تولید آشنا نیستند/ صادرات آجر اصفهان با برند ترکیه
عضو هیئت مدیره خانه صنعت معدن اصفهان:

اعضای اتاق بازرگانی اصفهان با الفبای تولید آشنا نیستند/ صادرات آجر اصفهان با برند ترکیه

اصفهان- چینی، عضو هیئت مدیره خانه صنعت معدن اصفهان با تاکید بر اینکه اعضای اتاق بازرگانی استان، بازرگانانی هستند که حتی الفبای تولید و صادرات را نمی‌دانند، گفت: این افراد تاکنون برای توسعه صادرات با صنایع اصفهان همراهی نکرده‌اند.

رضا چینی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه صادرات در بحران شیوع کرونا آسیب جدی را به کشور وارد نکرد است، اظهار داشت: این در حالی است که سایه تحریم بسیار بر سر صادرات از کشور سایه انداخته است.

وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم به صورت مستقیم به خارج از کشور و به ویژه کشورهای اروپایی صادرات داشته باشیم، ابراز داشت: در حال حاضر برای مثال آجر اصفهان با برند ترکیه با دیگر کشورها صادر می‌شود.

مدیرعامل گروه کارخانجات آجر نماچین و عضو هیئت مدیره خانه صنعت معدن اصفهان با بیان اینکه ۱۵ سال است که به حوزه صادرات آجر از اصفهان ورود کرده‌ایم، ادامه داد: حدود چهار سال است که این صادرات نظم گرفته اما یک سال اخیر سخت‌ترین دوران برای صادرات کالا بوده است.

افزایش ۱۵۰ درصدی هزینه‌های حمل و نقل در اصفهان
وی با بیان اینکه افزایش بیش از ۱۵۰ درصدی هزینه های حمل و نقل در کشور از دیگر چالش‌های پیش روی صادرات است، ادامه داد: این روند افزایشی همچنان ادامه دارد و مدیریت نشده است.

چینی با بیان اینکه حمل و نقل ریلی موجود در استان اصفهان نیز برای صنایع مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، تصریح کرد: عمده ظرفیت این نوع حمل و نقل برای دو صنعت فولادی استان تخصیص داده شده و دیگ صنایع سهمی از آن ندارند.

وی تاکید کرد: حمل و نقل زمینی نیز قابل اعتماد نیست چرا که بارها مشاهده شده که بار در زمان مناسب به بندر نرسیده است.

اتاق بازرگانی با تولید همراه نیست
عضو هیئت مدیره خانه صنعت معدن اصفهان در خصوص حمایت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان از صنایع برای صادرات محصولاتشان گفت: باید توجه داشت که اتاق بازرگانی در این زمینه با صنایع همراه نیست.

وی اضافه کرد: اعضای اتاق بازرگانی اصفهان بازرگانانی هستند که حتی الفبای تولید و صادرات را نمی‌دانند و تاکنون برای توسعه صادرات با صنایع اصفهان همراهی نکرده‌اند.

کد خبر: ۷۰٬۷۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha