۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
کاهش ۱۰ درجه‌ای دما تا روز یکشنبه
کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

کاهش ۱۰ درجه‌ای دما تا روز یکشنبه

ضرابی، کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: پیش‌بینی می‌کنیم از امروز تا یکشنبه دمای هوا در استان‌های ساحلی خزر تا ۱۰ درجه و در شمال غرب تا هشت درجه کاهش پیدا کند.

به گزارش بازار، مرتضی ضرابی به سامانه بارشی که دیروز از شمال غرب وارد کشورمان شده اشاره کرد و افزود: این سامانه امروز، هم تقویت و هم گسترده‌تر می‌شود و مناطق وسیع‌تری را به ویژه در ساعات عصر در بر می‌گیرد.

وی گفت: بر همین اساس، امروز باید در استان‌های آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، همدان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و بخش‌هایی از استان گیلان و مازندران منتظر بارش باران باشیم. ضرابی افزود: این بارندگی‌ها در دامنه‌های جنوبی البرز به ویژه در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و بخش‌هایی از مناطق جنوبی استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود که در ارتفاعات و مناطق کوهستانی بارش به صورت برف خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: فردا نیز بارش‌ها در شمال غرب، استان‌های ساحلی خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از جنوب و دامنه‌های زاگرس مرکزی و مناطقی از خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود که به تدریج شرق کشور و به صورت پراکنده یزد، شمال کرمان، خراسان رضوی و بخش‌هایی از خراسان جنوبی را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهند.

وی افزود: پس فردا، بارش‌ها به سمت شمال شرق معطوف می‌شود و این سامانه بارشی یکشنبه شب از شمال شرق، کشور را ترک می‌کند.

ضرابی گفت: امروز وزش باد در استان‌های اردبیل، گیلان، ایلام، لرستان و خوزستان بسیار شدید خواهد بود که در ساعاتی سرعت آن به ۸۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: وزش باد نسبتا شدیدی فردا اغلب نقاط کشور، به ویژه دامنه‌های جنوبی البرز از جمله تهران را تحت تاثیر قرار می‌دهد و سرعت وزش باد به گونه‌ای است که در ارتفاعات شمال غرب کشور می‌تواند منجر به کولاک و احتمال وقوع بهمن شود.

وی در پایان توصیه کرد، امروز و فردا کسی به ارتفاعات شمال غرب، مرکزی و غرب رشته کوه البرز و ارتفاعات مرکزی رشته کوه زاگرس نرود.

کد خبر: ۷۰٬۷۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha