۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
پیشنهاد اخذ مالیات از صادرات مصالح ساختمانی
رئیس کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد

پیشنهاد اخذ مالیات از صادرات مصالح ساختمانی

رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان از محل صادرات مصالح ساختمانی به سمت طرح‌های عمرانی سوق پیدا می‌کند.

به گزارش بازار، محمدرضا رضایی کوچی گفت: متاسفانه علی رغم پیگیری‌های مستمر این کمیسیون تاکنون اتفاق خاصی در جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت مصالح ساختمانی نیفتاده است.

وی با اشاره به موضع جدی کمیسیون عمران مجلس در برابر این افزایش بی رویه تصریح کرد: به همین منظور هفته آینده وزیر صمت برای ارائه گزارش دلایل این امر و نیز بررسی راه حل‌های مناسب برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت مصالح ساختمانی به این کمیسیون فراخوانده شده است.

رضایی با اشاره به اینکه تولید برخی مصاح ساختمانی در کشور مازاد بر مصرف داخلی است افزود: با توجه به این امر باید قیمت آن برای مصرف کننده داخلی واقعی و متعادل باشد که متاسفانه اینگونه نیست و اثرات بسیار سوئی بر قیمت مسکن گذاشته است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر هدایت نقدینگی به سمت طرح‌های عمرانی، گفت: پیشنهاد ما مالیات بر صادرات مصالح ساختمانی است و به همین منظور با توافقی که با وزارت صمت صورت گرفته است سال اینده ۲۰ هزار میلیارد تومان از محل صادرات مصالح تامین و به سمت طرح‌های عمرانی سوق پیدا خواهد کرد.

وی همچنین در خصوص وضعیت تکمیل طرح‌های عمرانی در کشور و موضع مجلس در این باره تاکید کرد: متاسفانه در لایحه بودجه سال اینده کل کشور اعتبارات پیش بینی شده برای طرح‌های عمرانی کفایت نمی‌کند و به همین منظور ما پیشنهادهایی را در صحن علنی در این زمینه ارائه خواهیم کرد.

رضایی کوچی افزود: استفاده از بخش خصوصی و مشارکت عمومی می‌تواند به تکمیل حدود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان طرح نیمه تمام در کشور کمک کند.

کد خبر: ۷۰٬۶۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha