۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۳
چالش های صادر کنندگان خدمات فنی و مهندسی| بانک های خارجی ضمانت نامه ها را قبول ندارند!
رییس کمیسیون احداث و خدمات فنی و مهندسی اتاق بازرگانی در گفتگو با بازار اعلام کرد

چالش های صادر کنندگان خدمات فنی و مهندسی| بانک های خارجی ضمانت نامه ها را قبول ندارند!

چمن آرا، رییس کمیسیون احداث و خدمات فنی و مهندسی اتاق بازرگانی ایران، گفت: صادر کنندگان خدمات فنی و مهندسی با چالش ها و مشکلات عدیده ای روبرو هستند که مهمترین آن ها مربوط به نقل و انتقال پول و تهیه ضمانت نامه است.

سجاد صفری؛ بازار: «محسن چمن آرا» در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که صادر کنندگان خدمات فنی و مهندسی با چه چالش هایی روبرو هستند؟ اظهار داشت: صادر کنندگان خدمات فنی و مهندسی با چالش ها و مشکلات عدیده ای روبرو هستند که مهمترین آن ها مربوط به نقل و انتقال پول و تهیه ضمانت نامه است. 

وی افزود: صادر کنندگان خدمات فنی و مهندسی با مشکلات گوناگونی روبرو هستند و متاسفانه، دولت برای رفع مشکلات صادر کنندگان خدمات فنی و مهندسی، اقدامات مناسبی را انجام نداده است.

وی تصریح کرد: بانک های خارجی، ضمانت نامه های بانکی ایران را قبول ندارند و بانک های کشورهای خارجی برای صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران، ضمانت نامه با منشا بانک های ایرانی را صادر نمی کنند. 

اگر ایران بتواند در بخش تجارت جهانی با دیگر کشورها ارتباط برقرار کند و تحریم ها از سد راه کشور برداشته شود در واقع، چشم انداز روشنی پیش روی خدمات فنی و مهندسی کشور خواهد بود

شرایط برای صادر کنندگان مهیا نیست
رئیس کمیسیون احداث و خدمات فنی و مهندسی اتاق در پاسخ به این پرسش که آیا در بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، برای خدمات فنی و مهندسی، بودجه کافی در نظر گرفته شده است و چه چشم اندازی برای آینده خدمات فنی و مهندسی کشور، ارزیابی می کنید؟ به بازار، گفت: در بودجه سال آینده کل کشور، بودجه کافی و قابل اتکا برای خدمات فنی و مهندسی کشور در نظر گرفته نشده است. 

چمن آرا اظهار داشت: خدمات فنی و مهندسی کشور از ظرفیت و پتانسیل مطلوبی برخوردار است ولی تحریم های ظالمانه آمریکا شرایط را برای صادرات خدمات فنی و مهندسی را با مشکلات عدیده ای روبرو کرده است. 

وی تصریح کرد: اگر ایران بتواند در بخش تجارت جهانی با دیگر کشورها ارتباط برقرار کند و تحریم ها از سد راه کشور برداشته شود در واقع، چشم انداز روشنی پیش روی خدمات فنی و مهندسی کشور خواهد بود. 

این مقام مسوول در ادامه، بیان کرد: تحریم ها مراودات بانکی ایران را با دیگر کشورهای جهان، دچار چالش کرده است و تا زمانی که تحریم ها برداشته نشوند صادر کنندگان نمی توانند در عرصه بین المللی فعالیت قابل قبولی داشته باشند. در حال حاضر، شرایط برای صادر کنندگان خدمات فنی و مهندسی مهیا نیست. 

چمن آرا با اشاره به اشتغالزایی خدمات فنی و مهندسی، گفت: در حال حاضر، بازار خدمات فنی و مهندسی در داخل کشور با رکود مواجه شده و این موضوع باعث شده است که فعالان خدمات فنی و مهندسی در کشورهای منطقه به کار مشغول شوند. 

وی تصریح کرد: خدمات فنی و مهندسی، هم برای جوانان داخل کشور، زمینه اشتغالزایی را بوجود می آورد و هم اینکه در خارج از کشور برای جوانان ایرانی زمینه کار و فعالیت را بوجود می آورد و خدمات فنی و مهندسی می تواند برای کشور،  ارز آوری داشته باشد. 

رییس کمیسیون خدمات فنی و مهندسی اتاق بازرگانی ایران در پایان، گفت: عراق، افغانستان، جمهوری آذربایجان، تاجیکستان، الجزایر و اکثر کشورهای منطقه، کشورهایی هستند که جوانان ایرانی در آنجا در زمینه خدمات فنی و مهندسی، مشغول به کار هستند.

کد خبر: ۷۰٬۶۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha