۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
مردم باید اثرات مثبت ارز ۴۲۰۰ تومانی را در زندگی ببینند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

مردم باید اثرات مثبت ارز ۴۲۰۰ تومانی را در زندگی ببینند

اردبیل- موسوی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر هزینه ۴۲۰۰ تومانی به صورت مستقیم به مصرف کنندگان پرداخت شود بدون شک اثرات مثبت اقتصادی آن را در زندگی خود خواهند دید.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: ارز ۴۲۰۰ تومانی از بودجه ۱۴۰۰ باید حذف شود چرا که در این میان رانت‌خواران ارز ۴۲۰۰ تومانی را دریافت کرده و کالاهای اساسی هم به ازای آن وارد نمی‌کنند.

وی بیان کرد: ناکارآمدی در خصوص ارز ۴۲۰۰ تومانی کاملاً مشهود است و اگر هزینه ۴۲۰۰ تومانی به صورت مستقیم به مصرف کنندگان پرداخت شود بدون شک آن گاه اثرات مثبت اقتصادی آن در زندگی خود خواهند داد که ما به دنبال این هدف هستیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس ادامه داد: در حال حاضر بانک مرکزی به حیات خلوت رانت‌خواران تبدیل شده و به جای این که اثرات ارز ۴۲۰۰ تومانی در زندگی مردم باشد در جیب دلالان و سودجویان است به طوری که تمامی کالاهای اساسی با این ارز وارد کشور می‌شود اما با ارز آزاد در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

موسوی تصریح کرد: حمایت از مردم و حقوق مصرف‌کنندگان یک اولویت اساسی است و در این زمینه مدیریت این ارز اگر به خود مردم سپرده شود آن گاه لاأقل به جای سودجویی برخی مردم می‌توانند آن را در زندگی خود هزینه کنند و این همان اجرای عدالت است.

وی اظهار کرد: مجلس همچنان قاطعانه و تمام قد به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از بودجه ۱۴۰۰ است که امیدواریم با همکاری دولت بتوانیم در این زمینه به خروجی‌ها و نتایج مطلوبی دست یابیم و مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنیم.

کد خبر: ۷۰٬۶۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha