۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
بازگشت ۵۰۰ واحد ورشکسته به چرخه تولید در آذربایجان‌شرقی
استاندار آذربایجان شرقی خبر داد

بازگشت ۵۰۰ واحد ورشکسته به چرخه تولید در آذربایجان‌شرقی

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در دو سال گذشته درب یک واحد تولیدی و صنعتی هم در استان بسته نشده است، گفت: خوشبختانه با همکاری قوه قضائیه، بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی نیز به چرخه تولید بازگشته و یا از ورشکستگی آن‌ها جلوگیری شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی به‌رغم موقعیت بسیار حساس خود از امن‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود، افزود: در سال‌های اخیر کوچکترین مشکل امنیتی در استان رخ نداده است.

پورمحمدی با اشاره به آثار تحریم بر بدنه اقتصادی کشور، اظهار داشت: در حال حاضر، درآمدهای دولت به یک دهم و فروش نفت به ۳۰۰ هزار بشکه کاهش یافته است و مشکلات اقتصادی و معیشتی را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته درب یک واحد تولیدی و صنعتی هم در استان بسته نشده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همکاری قوه قضائیه، بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی نیز به چرخه تولید بازگشته و یا از ورشکستگی آن‌ها جلوگیری شده است.

پورمحمدی همچنین از افزایش بیش از ۵۰ درصدی صادرات غیرنفتی استان خبر داد و  گفت: توسعه مناسبات با کشورهای همسایه یکی از اولویت‌های اصلی استان است و در هفته‌های اخیر، نشست‌های اولیه برای بررسی زمینه‌های همکاری برگزار شده است.

وی افزود: نرخ بیکاری استان تک رقمی و پایین‌تر از نرخ کشوری است؛ با این حال باید روز به روز تلاش کنیم تا آمار بیکاری کاهش یابد.

کد خبر: ۷۰٬۶۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha