۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
کرونا ۶۴۷ نفر را در حوزه گردشگری خراسان شمالی بیکار کرد
مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی:

کرونا ۶۴۷ نفر را در حوزه گردشگری خراسان شمالی بیکار کرد

بجنورد- یزدان پناه مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی با بیان اینکه کرونا، بیشترین آسیب را به حوزه گردشگری وارد کرد، گفت: به دلیل تعطیلی برگزاری تورهای گردشگری ۶۴۷ نفر در حوزه گردشگری استان بیکار شدند.

حبیب یزدان پناه در گفتگو با بازار اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۴۰ میلیارد تومان خسارت به مجموعه گردشگری اعم از واحدهای بوم گردی، هتل‌ها، آژانس‌های مسافرتی و راهنمایان گردشگری وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد کل جهان متأثر از ویروس کرونا شده است، بیان کرد:  ویروس کرونا مختص کشور ما نیست و تمام جهان درگیر این موضوع هستند و برای رهایی از مشکلات اقتصادی ناشی از این ویروس و استفاده بهینه از صنعت گردشگری باید هنر تبدیل تهدید به فرصت را داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی از  اعطای وام دو میلیارد ریالی به فعالان صنایع‌دستی که از کرونا آسیب دیدند در این استان خبر داد و گفت: با توجه به آسیبی که ویروس کرونا به صنعت گردشگری و فعالان این حوزه وارد کرد بالغ‌بر دو میلیارد ریال وام به‌صورت بلاعوض به فعالان صنایع‌دستی و ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به  فعالان حوزه گردشگری و صنایع‌دستی اعطا شد. 

یزدان پناه با بیان اینکه نمایشگاه صنایع به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد، افزود: نمایشگاه صنایع‌دستی، اسفندماه امسال به‌صورت مجازی برگزار می‌شود و این خود یک ظرفیتی برای به نمایش گذاشتن محصولات و صنایع خراسان شمالی به شمار می‌آید.

وی همچنین با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین میراث و آستان قدس رضوی گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه ۳۰ نفر از فعالین حوزه صنایع‌دستی به موسسه آستان معرفی شدند تا از تسهیلات این موسسه بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: تاکنون ۴۰ پروژه تاریخی که قابلیت بهره‌برداری دارند را مورد هدف گذرای قراردادیم و بر آنیم تا پایان دولت به سرانجام برسانیم.

کد خبر: ۷۰٬۶۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha